Neomezená doba provozu, přístup pomocí čipu nebo aplikace. Stanice funguje v pěti tarifech, u nejdražšího zaplatí uživatel 9,50 za kilowathodinu.
David Martinek, ČEZ ESCO: "Umožňují uživatelům elektromobilů dobít do nějakých 80 procent kapacity baterie během 30-40 minut. Je to pro ně velmi efektivní a rychlá cesta, jak dobít baterku a pokračovat dál v cestě. I to je důvod, proč jsou tady před krajským úřadem, protože je to místo, kde se točí velké množství lidí. Je to taková ideální doby, kdy někdo přijede si něco rychle vyřídit a v případě, že přijede elektromobilem, tak si můžete rychle dobít a pokračovat dál v cestě."
Obliba elektromobility v Česku, stejně jako v ostatních zemích stoupá. Za letošní první pololetí mělo jen u nás přibýt zhruba 1300 vozů. Elektromobilita je rozhodně perspektivní téma, a to nejen pro náš kraj, který se snaží o bezemisní dopravu.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "Těžko říct, jak to dopadne. Jestli za deset let budou opravdu jezdit elektromobily ve velkém nebo budou vytlačeny vodíkem nebo se neuchytí na trhu. Těžko říct. My jako kraj ale chceme řešit dopravu v našem kraji, protože ta je zdrojem znečištění a přece jen elektromobil je o něco ekologičtější než nějaké čmoudící auto. Takže proto podporujeme výstavbu dobíjecích stanic. Je jich tuším ke stovce a dneska se díky ČEZu otevřely další dvě rychlonabíječky před krajským úřadem."
Jedním z průkopníků používání ekologičtější dopravy ve veřejné správě je právě krajský úřad moravskoslezského kraje. V této chvíli používají jeho zaměstnanci plugin hybridy nebo auta na stlačený zemní plyn a k tomu i 10 elektromobilů.
Tomáš Kotyza, ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje: "Samozřejmě provozní náklady jsou relativně nízké. Ale když se vezmou celkové náklady, včetně pořizovacích, atd., tak zatím výhodněji stále vychází vozidla na benzín. Nicméně myslím si, že je takovou rolí veřejné správy být takový trochu majákem a ukazovat, že tady je ta cesta, že elektromobilita má smysl a v okamžiku, kdy bude dostatek dobíjecích stanic a dostatečná poptávka po elektromobilech, tak i jejich cena bude příznivější. My dneska provozujeme 25 vlastních dobíjecích stanic v rámci našeho krajského majetku. Jsou různě po kraji, což významně doplňuje tu síť, kterou provozuje ČEZ a další provozovatelé."