Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

STUDUJ U NÁS: Kraj pořádal konferenci Škola v síti informací

Celý MS kraj |

Konference škola v síti informací k novým trendům ve výuce informatiky byla realizována organizací Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum v rámci projektu OKAP dvě.

Blanka Kozáková, hlavní organizátorka konference: „Pro nás to byla obrovská výzva, že konečně po dvouleté přestávce opět můžeme školy svolat na naši tradiční konferenci, kterou věnujeme digitálním technologiím ve výuce. Tentokrát se to propojilo s tématy, která jsou hodně aktuální, což je třeba nová informatika, která v této chvíli zajímá zejména základní školy, a poté národní plán obnovy. Z mého pohledu má akce dobrý dopad, protože máme přes sto účastníků. Je vidět, že je po setkávání "hlad" a tím, že jsme dlouhou dobu fungovali jenom online, tak jsme si říkali, že je to z naší strany pěkné poděkování učitelům, za to, jak museli v tom online prostoru vzdělávat, a že se teď můžeme zase normálně setkat.“
Učilo se distančně. Vyžaduje to nové technologie? Posunuli jste se díky tomu někam dále?
Blanka Kozáková, hlavní organizátorka konference: „Já si myslím, že tady došlo k obrovskému posunu. To, co dokázal v této oblasti covid, to by České školství dokazovalo nějakých deset let možná. Byla to změna ze dne na den a já jsem moc ráda, že tady máme partnery, kteří nám pomáhali k tomu přechodu do online prostředí. Byli to kolegové ze školského týmu z Microsoftu a kolegové ze školského týmu z Googlu. Byla to velká opora, a když jsme potřebovali učitelům doplnit nějaké nástroje do online prostředí, byli nám vždycky nápomocní.“
Jaká další témata jsou dnes na programu?
Blanka Kozáková, hlavní organizátorka konference: „Probírali jsme témata jako algoritmizace, programování, robotika. Zrovna teď má kolega příspěvek na téma virtuální reality. Jsou to všechno už konkréní věci, které se dějí ve školách v našem kraji. Pojali jsme to jako sdílení dobrých zkušeností, takže kolegové mohou vidět, co už jinde funguje, a následně to přenést do svého prostředí."

Pozvání na konferenci přijala i zástupkyně ministerstva školství České Republiky.

Anna Stočesová Martínková, ministerský rada MŠ ČR: „Za ministerstvo školství se snažíme jezdit po celé České republice a vysvětlovat náš záměr a cíl. Tím je proměna obsahu vzdělávání v kontextu digitalizace. Jde nám především o to vyrovnat se s tou situací, která nastala velice zajímavým způsobem v době zavření škol, kdy se školy musely vypořádat s tím, jakým způsobem budou ty digitální technologie využívat. Ukázalo se, že je za potřebí oživit každou školu a podpořit ji finančními prostředky, aby se mohly vybavit těmi digitálními technologiemi. Ministerstvo školství se podařilo získat finanční prostředky z Evropské Unie. Je to přímo na komponentu 3.1, inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Ty finanční prostředky jsou určeny školám na dva účely. Jeden ten účel je vybavení žáka digitálními učebními pomůckami. Druhým docela zásadní účelem je zabezpečit, aby nedocházelo k digitální propasti. Hovoříme o takzvané prevenci digitální propasti, aby se každý žák mohl zapojit. Chceme zařídit, aby nedocházelo k vyloučení, jenom proto, že digitální zařízení někdo nevlastní. Když jezdím po těchto konferencích nebo různých setkáváních se školami, s řediteli škol, tak ukazujeme nejen na to, jak účelně využit ty finanční prostředky, ale snažíme se hlavně metodicky podporovat školy ve spolupráci s národním pedagogickým institutem. Ukazovat příklady dobré praxe. Jak to dělat, aby si ta škola poradila i s novými rámcovými vzdělávacími programy, které se zaměřily na proměnu celého vzdělávacího programu v oblasti digitalizace. Není tam jenom nová informatika, ale především nová klíčová digitání kompetence. A právě ta kompetence najednou zasáhla úplně všechny učitele. Od mateřských škol až po střední školy. V podstatě se týká úplně jakéhokoliv vyučovacího předmětu, protože všude tam by se měla ta digitalizace využívat a měl by se žák naučit informaticky myslet, rozvíjet své digitální kompetence."
Do našeho kraje za tímto účelem dorazí téměř osmdesát milionů korun. Je to dostatečný rozpočet, nebo bude třeba ještě v budoucnu navýšen?

Anna Stočesová Martínková, ministerský rada MŠ ČR: „Finanční prostředky, které rozdělujeme v tomto roce, jsou určeny nejen pro školy zřizované krajem, obcí, nebo svazkem obcí, ale i pro školy soukromé a církevní - formou výzvy. V letošním roce je určitý balík peněz, který je na digitální učební pomůcky jednorázový, ale na prevenci digitální propasti se bude opakovat jak v tomto roce, tak ta finanční intervence bude i v příštím roce, i v roce 2024.“

Účastníci konference Škola v síti informací sdíleli i své příklady dobré praxe.

Libor Klubal, učitel ZŠ Štítina: „Já jsem dneska mluvil o tom, jak jsme se u nás ve škole vypořádali s digitální kompetencí, což je vlastně něco, co vpadlo do života všem učitelům. Ukazoval jsem příklady dobré praxe. Jak jsme postupovali při tvorbě našeho ŠVP, jak jsme vytipovávali ty činnosti, které učitelé musí dělat, v čem se musí vzdělat."
Co hlavně jste kladl na srdce svým kolegům?
Libor Klubal, učitel ZŠ Štítina: „Aby se toho nebáli. Aby se nebáli, že se na ně valí něco nového, co musí dělat, ale že to vlastně děláme pro naše děti. Že se snažíme ty děti uvést do života, který je hodně ditgitální, a že je musíme naučit se v tom světě orientovat, že je učíme věci pro jejich život. To znamená ne musíte, ale vy vlastně chcete.“

Konference k novým trendům ve výuce informatiky je v plánu i pro příští školní rok.

Nahlásit chybu


Široká Niva akutně potřebuje most nebo alespoň lávku pro pěší přes řeku Opavu

Zcela nové zásadní problémy teď řeší obce na Bruntálsku. Záchrana lidí po povodni byla pouze prvním krokem. Bourají se domy a zachraňují ty, co mohou přežít zimu. K tomu je ale potřeba zajistit další život v obcích především obnovou cest, silnic a mostů přes povodní rozvodněné řeky.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Město po záplavách obnoví písečnou pláž na Karvinském moři

Hladina Karvinského moře se v době záplav zvedla natolik, že zaplavila i část písečné pláže, mobiliář i nová mola.

Malotřídní základní škola v Nové Vsi oslavila 150 let

Malotřídka v Nové Vsi si v tomto roce připomíná 150 let od svého založení. Škola na sobotu připravila kulturní program a lidé si mohli prohlédnou učebny, kroniky i plány připravované modernizace.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

4. října 2024 10:26 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Včera 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

4. října 2024 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

V Opavě pokračují s odklízením následků ničivé povodně, do zahrádkářských osad míří těžká technika

Včera 20:27 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Lidé v zatopených oblastech Opavy mají to nejhorší za sebou, práce na úklidu ale zdaleka nekončí.

Široká Niva akutně potřebuje most nebo alespoň lávku pro pěší přes řeku Opavu

Zcela nové zásadní problémy teď řeší obce na Bruntálsku. Záchrana lidí po povodni byla pouze prvním krokem. Bourají se domy a zachraňují ty, co mohou přežít zimu. K tomu je ale potřeba zajistit další život v obcích především obnovou cest, silnic a mostů přes povodní rozvodněné řeky.

Moravskoslezský kraj bude mít nové vedení: ANO bude vládnout v koalici s SPD + Trikilora + PRO

4. října 2024 16:41 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Po jednáních o nové koalici v Moravskoslezském kraji představil budoucí hejtman Josef Bělica (ANO) finální složení krajské rady. SPD získalo dvě pozice radních, zatímco SPOLU míří do opozice. Počet radních zůstane stejný. Ustavující zastupitelstvo proběhne pravděpodobně 21. října 2024.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Největší akcí roku v Rýmařově byly Dřevařské, lesnické a myslivecké dny

2. října 2024 17:45 | Celý MS kraj | Karel Soukop | Jesenický expres

Vždy každé dva roky se v Rýmařově koná největší akce ve městě, jakou jsou Dřevařské, lesnické a myslivecké dny. Park ve Flemmichově zahradě vždy zaplní tisíce návštěvníků, aby si užili umění dřevařů, lesnickou techniku, myslivecké expozice i kulturní programy. Nejinak tomu bylo i letos.

STUDUJ U NÁS: Kraj pořádal konferenci Škola v síti informací
Vydáno 22. června 2022 22:30, Celý MS kraj, Tomáš Tikal
Konference škola v síti informací k novým trendům ve výuce informatiky byla realizována organizací Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum v rámci projektu OKAP dvě.

Blanka Kozáková, hlavní organizátorka konference: „Pro nás to byla obrovská výzva, že konečně po dvouleté přestávce opět můžeme školy svolat na naši tradiční konferenci, kterou věnujeme digitálním technologiím ve výuce. Tentokrát se to propojilo s tématy, která jsou hodně aktuální, což je třeba nová informatika, která v této chvíli zajímá zejména základní školy, a poté národní plán obnovy. Z mého pohledu má akce dobrý dopad, protože máme přes sto účastníků. Je vidět, že je po setkávání "hlad" a tím, že jsme dlouhou dobu fungovali jenom online, tak jsme si říkali, že je to z naší strany pěkné poděkování učitelům, za to, jak museli v tom online prostoru vzdělávat, a že se teď můžeme zase normálně setkat.“
Učilo se distančně. Vyžaduje to nové technologie? Posunuli jste se díky tomu někam dále?
Blanka Kozáková, hlavní organizátorka konference: „Já si myslím, že tady došlo k obrovskému posunu. To, co dokázal v této oblasti covid, to by České školství dokazovalo nějakých deset let možná. Byla to změna ze dne na den a já jsem moc ráda, že tady máme partnery, kteří nám pomáhali k tomu přechodu do online prostředí. Byli to kolegové ze školského týmu z Microsoftu a kolegové ze školského týmu z Googlu. Byla to velká opora, a když jsme potřebovali učitelům doplnit nějaké nástroje do online prostředí, byli nám vždycky nápomocní.“
Jaká další témata jsou dnes na programu?
Blanka Kozáková, hlavní organizátorka konference: „Probírali jsme témata jako algoritmizace, programování, robotika. Zrovna teď má kolega příspěvek na téma virtuální reality. Jsou to všechno už konkréní věci, které se dějí ve školách v našem kraji. Pojali jsme to jako sdílení dobrých zkušeností, takže kolegové mohou vidět, co už jinde funguje, a následně to přenést do svého prostředí."

Pozvání na konferenci přijala i zástupkyně ministerstva školství České Republiky.

Anna Stočesová Martínková, ministerský rada MŠ ČR: „Za ministerstvo školství se snažíme jezdit po celé České republice a vysvětlovat náš záměr a cíl. Tím je proměna obsahu vzdělávání v kontextu digitalizace. Jde nám především o to vyrovnat se s tou situací, která nastala velice zajímavým způsobem v době zavření škol, kdy se školy musely vypořádat s tím, jakým způsobem budou ty digitální technologie využívat. Ukázalo se, že je za potřebí oživit každou školu a podpořit ji finančními prostředky, aby se mohly vybavit těmi digitálními technologiemi. Ministerstvo školství se podařilo získat finanční prostředky z Evropské Unie. Je to přímo na komponentu 3.1, inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace. Ty finanční prostředky jsou určeny školám na dva účely. Jeden ten účel je vybavení žáka digitálními učebními pomůckami. Druhým docela zásadní účelem je zabezpečit, aby nedocházelo k digitální propasti. Hovoříme o takzvané prevenci digitální propasti, aby se každý žák mohl zapojit. Chceme zařídit, aby nedocházelo k vyloučení, jenom proto, že digitální zařízení někdo nevlastní. Když jezdím po těchto konferencích nebo různých setkáváních se školami, s řediteli škol, tak ukazujeme nejen na to, jak účelně využit ty finanční prostředky, ale snažíme se hlavně metodicky podporovat školy ve spolupráci s národním pedagogickým institutem. Ukazovat příklady dobré praxe. Jak to dělat, aby si ta škola poradila i s novými rámcovými vzdělávacími programy, které se zaměřily na proměnu celého vzdělávacího programu v oblasti digitalizace. Není tam jenom nová informatika, ale především nová klíčová digitání kompetence. A právě ta kompetence najednou zasáhla úplně všechny učitele. Od mateřských škol až po střední školy. V podstatě se týká úplně jakéhokoliv vyučovacího předmětu, protože všude tam by se měla ta digitalizace využívat a měl by se žák naučit informaticky myslet, rozvíjet své digitální kompetence."
Do našeho kraje za tímto účelem dorazí téměř osmdesát milionů korun. Je to dostatečný rozpočet, nebo bude třeba ještě v budoucnu navýšen?

Anna Stočesová Martínková, ministerský rada MŠ ČR: „Finanční prostředky, které rozdělujeme v tomto roce, jsou určeny nejen pro školy zřizované krajem, obcí, nebo svazkem obcí, ale i pro školy soukromé a církevní - formou výzvy. V letošním roce je určitý balík peněz, který je na digitální učební pomůcky jednorázový, ale na prevenci digitální propasti se bude opakovat jak v tomto roce, tak ta finanční intervence bude i v příštím roce, i v roce 2024.“

Účastníci konference Škola v síti informací sdíleli i své příklady dobré praxe.

Libor Klubal, učitel ZŠ Štítina: „Já jsem dneska mluvil o tom, jak jsme se u nás ve škole vypořádali s digitální kompetencí, což je vlastně něco, co vpadlo do života všem učitelům. Ukazoval jsem příklady dobré praxe. Jak jsme postupovali při tvorbě našeho ŠVP, jak jsme vytipovávali ty činnosti, které učitelé musí dělat, v čem se musí vzdělat."
Co hlavně jste kladl na srdce svým kolegům?
Libor Klubal, učitel ZŠ Štítina: „Aby se toho nebáli. Aby se nebáli, že se na ně valí něco nového, co musí dělat, ale že to vlastně děláme pro naše děti. Že se snažíme ty děti uvést do života, který je hodně ditgitální, a že je musíme naučit se v tom světě orientovat, že je učíme věci pro jejich život. To znamená ne musíte, ale vy vlastně chcete.“

Konference k novým trendům ve výuce informatiky je v plánu i pro příští školní rok.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000032047/studuj-u-nas-kraj-poradal-konferenci-skola-v-siti-informaci