Otevření první veřejné vodíkové plnící stanice v České republice a také založení MS vodíkového klastru vyvolalo pozitivní ohlasy osobností ve všech sférách. A to nejen v rámci našeho regionu.
Karel Havlíček (ANO), bývalý ministr průmyslu a obchodu ČR: „Jsem rád, že se skutečně budují i vodíkové stanice. Je mi líto, když se baví o čisté mobilitě a stále se to skloňuje z úhlu pohledu elektromobilů a o něco méně se mluví o autech na vodík, které mají z mého pohledu úžasnou budoucnost.“
Tomáš Macura (ANO), primátor Ostravy: „Určitě má velký význam i to, že je první. Je to jakási symbolika toho, že Vítkovice Cylinders, které jedou ve vodíkovém byznysu, ji mají jako první v České republice.“
Váš pohled na vznik vodíkového klastru?
Tomáš Macura (ANO), primátor Ostravy: „My jsme už před několika lety podepsali memorandum o vývoji vodíkových technologií s krajem, s Vítkovicemi Cylinders, vysokou školou Báňskou. Ukazuje se, že vývoj je daleko rychlejší, než jsme před těmi lety předpokládali. Potřeba nahradit fosilní paliva je větší, než jsme mysleli. Je dobře, že to takhle jde.“
Jan Kříž, náměstek ministra životního prostředí: „Gratuluji hlavně k tomu, že se povedl tento první průkopnický krok k zavedení vodíkové nabíjecí stanice. Je to důležité pro Českou republiku, protože u nás zatím moc vodíkových aut nejezdí a stanic moc není.“
Václav Bernard (STAN), náměstek ministra dopravy ČR: „Čistá mobilita už dávno není jenom o tom, že bychom chtěli snižovat škodlivé emise nebo chránit životní prostředí, ale v poslední době je to spíš o tom zbavit se závislosti na fosilních palivech. Ministerstvo dopravy podporuje vodíkové pohony ve všech módech dopravy, ale to by samozřejmě nebylo možné bez odpovídající infrastruktury.“
Petr Michnik, generální manažer Hyundai Nošovice: „V Nošovicích zatím vodíková auta nevyrábíme, ale jsem rád, že je tady aspoň budeme moci plnit, když už nám je půjčí kolegové z Prahy. Určitě to přispěje k tomu, že se vodík dostane do většího povědomí.“
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: „Je to pozitivní zpráva, že první vodíková plnička funguje. Pevně doufám, že vodíkový klastr způsobí to, že budou jenom pozitivní zprávy o vodíku.“
Stanislav Mišák, ředitel CEET VŠB-TUO: „Je jedno kdo je první, hlavně, že se tady o to někdo postaral a rozvinul a šel do toho rizika. Jsem rád, že je vysoká škola Báňská součást ekosystému, který tady funguje v MS kraji perfektně. Máme tady osvícené vedení a super firmy, vědecké instituce. A jsme jako jediní, kteří mají toto k dispozici.“
Jan Světlík, generální ředitel Cylinders Holding: „Jsem nesmírně rád, že kraj a město Ostrava se prostě jednoznačně přihlásilo k tomu, že bude rozvíjet vodíkové technologie a bude implementovat vodíkové technologie v kraji. Pokud jsou ze začátku nějaké neúspěchy, tak je to fajn, protože si člověk řekne, že snadný úspěch nepůsobí zrovna dobře. Je dobře, že do toho vodíku chceme jít.“
Vedení Moravskoslezského kraje se rozhodlo zhostit role vizionářů a podporovat využívání vodíkových pohonů ve veřejné dopravě už před několika lety, kdy podepsalo s představiteli města Ostravy memorandum o spolupráci při rozvoji této čisté technologie.