Panu Sarkisjanovi ze Stonavy při jízdě po dálnici byla způsobena škoda. Od předjíždějícího vozidla odlétnul kamen, který poškodil čelní sklo. I když viník i poškozený celou věc předali pojišťovně, plnění se nedočkali. Ta tvrdí, že oba účastníci pouze vychází z domnělé představy, že se takto stalo, jelikož viděli až následek, a to rozbité sklo. Oslovili jsme proto českou asociaci pojišťoven o jejich stanovisko.
Marcela Machová, specialistka pro pojištění majetku a odpovědnosti,ČAP: "Některý pojistitel to shodné vyjádření obou účastníků považuje za dostatečné prokázání, ale některý to za dostatené prokázání nepovažuje, protože řidič škodného vozidla není schopen vidět, zda skutečně od jeho kola odlétl kamínek."
Podle kanceláře pro ochranu práv poškozených je postup pojišťoven v těchto případech neoprávněný a zdůvodnění čistě účelové. Shodné prohlášení viníka i poškozeného prokazuje odpovědnost za škodu a z tohoto důvodu je pojišťovna povinna plnit. Pojistného plnění se však lze domáhat jen soudní cestou.
zuzana Majcíková, pracovnice pojišťovací kanceláře: "Každému klientovi doporučujeme připojištění skel vozidla, protože se tím tak majitel vyhne tahanicím s viníkem a získá možnost opravy skla při jakémkoliv poškození."
Připojistit čelní sklo lze již od pětisetkoruny ročně.