Soutěže se student zúčastnil se svým modelem hybridního automobilu. Hybridní znamená, že model může být poháněný buď klasickým modelářským spalovacím motorem, nebo elektromotorem.
Jan Rýznar, student SPŠ
Konstrukce je moje vlastní, kterou jsem si sám navrhl. Je postavená ze železa, je to klasická ocel, která se dá běžně koupit v železářství. Svařoval jsem to doma a tady ve škole. Využil jsem k tomu školní vybavení. Celá konstrukce mi zabrala zhruba dva měsíce práce.
Během práce na modelu musel Jan Rýznar vyřešit nejeden zapeklitý problém. Nakonec vše dobře dopadlo.
Jan Rýznar, student SPŠ
Nejhorší na té konstrukci byl problém v tom, že při svařování se ten materiál nahřívá a celá konstrukce se kroutí, takže jsem musel několikrát přepracovávat celou konstrukci.
Petr Černý, ředitel SPŠ a OA Bruntál
Práce studenta je na velmi vysoké úrovni. Je tam velmi důležité, že hodně použil své nápady a své zkušenosti, které získal právě při studiu na naší škole a dokázal je dotáhnout do konce. Opravdu ta konstrukce hýří, jak bych řekl, velkou spoustou vlastních nápadů toho studenta.
Při práci na modelu hybridního auta si student vyzkoušel v malém to, čemu by se chtěl věnovat při svém dalším studiu a snad i povolání.
Václav Míka, učitel SPŠ
Student Honza Rýznar předvedl takovýto výsledek v rámci své ročníkové práce, kterou si sám vybral, toto zadání, protože se v budoucím čase chce věnovat konstrukci elektromobilů.
Není bez zajímavosti, že pohon hybridního auta na elektromotor je podle zjištění zhruba desetkrát levnější než při použití spalovacího motoru.