„V poslední etapě došlo k rekonstrukci případně výstavbě nových komunikací II. a III. třídy v celkové délce 45, 5 km za celkové náklady 420 milionů. Přičemž kraj se podílel 60 miliony korun, 30 milionů dal stát a 330 milionů Evropská unie," říká 1. náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje.
Například na Osoblažsku byl v obci Dívčí hrad opraven most, ve Studénce byl vystavěn kruhový objezd nebo mezi Karpentnou a Oldřichovicemi byl vystavěn téměř kilometr dlouhý nový úsek silnice.
Tomáš Böhm, ředitel Správy silnic Moravskoslezského kraje: „Výběr silnic je podle stavebně technického stavu, na mostních objektech je to taky technický stav a co se týká důležitosti zařazení do evropských projektů, je důležité, aby byly napojeny na hlavní silniční síť. To se týká silnic prvních tříd."
Hynek Ország, vedoucí odboru evropských projektů krajského úřadu: "Moravskoslezský kraj je velmi úspěšný v čerpání dotací z Evropských fondů určených právě na podobné projekty. Prozatím se u všech třech žádostí podařilo dosáhnout míry spolufinancování z naší strany, takže náš podíl představuje pouze 7,5 procenta na celkových nákladech. 85 procent je hrazeno přímo z prostředků Evropské unie a dalších 7,5 procenta je hrazeno prostřednictvím státního rozupočtu."
„Co se týká dopravní infrastruktury a čerpání evropských peněz na dopravní stavby, mohu říct, že se daří nad rámec dobře ve srovnání s jinými operačními programy i jinými osami v rámci Regionálního operačního programu. Silnice běží bez problémů a já doufám, že bez problémů dopadne i naše snaha a žádost o dofinancování celé té prioritní osy o další třičtvrtě miliardy korun," dodává Miroslav Novák.
Krajský úřad v současné době pracuje na další, už 4. etapě modernizace silnic. V příštím roce by měl do jejich rekonstrukcí investovat ještě více než letos. Plánována je například stavba obchvatu Opavy nebo napojení Svinovského mostu na nádraží.