Do centra Nového Jičína dorazila historická vozidla z různých koutů České republiky. Mezi nimi budila zájem veřejnosti tato Škoda Felicia s přívěsem Karosa - obojí vyrobeno v roce 1961.
“Těch přívěsů se vyrobilo hrozně málo, jen 46 kus. Oficiální název přívěsu je Karosa W4, W znamená weekend a 4 jako čtyři osoby. Párkrát jsem v tom spali, i v Rakousku,” řekl Jaroslav Kuchno, účastník Svatováclavské vyjížďky.
Přívěs si pořídil před pěti lety a renovace trvala asi čtyři měsíce
“Ač se to nezdá, je to pro čtyři osoby, Postele se dají získat rozložením stolu a tohoto místa k sezení,” popsal interiér přívěsu Jaroslav Kuchno.
Dovnitř se ještě vešla i malá kuchyňka a skříň na šaty.
“Ono se jich vyrobilo málo, protože je to laminátové a tenkrát to bylo drahé, ten přívěs byl v té době vlastně dražší než auto. Proto se jich asi tak málo vyrobilo, asi nešel na odbyt,” dodal majitel veteránu.
Svatováclavské vyjížďky se mohou účastnit auta a motocykly vyrobené před rokem 1970. Na letošní ročník jich přijelo oproti loňským dvěma stovkám o něco méně, důvodem ovšem nebyl nezájem motoristů
“Dorazilo celkem 150 historických vozidel automobilů a motocyklů. Museli jsme to omezit, protože při větším počtu vozidel je to nezvládnutelné,” vysvětlil František Horák, ředitel Svatováclavské vyjížďky.
František Horák, který stál u zrodu Svatováclavské vyjížďky, je sám majitelem téměř 80 veteránů, většinou motocyklů. Sbírat je začal v 60ti letech.
“Dokážu dnes ohodnotit tu nádhernou práci našich předků, kteří tuto techniku dokázali vyrobit, a my ji musíme dokázat vést stále v provozu,” uvedl František Horák.
anketa: návštěvníci Svatováclavské vyjížďky
Na Masarykově náměstí byla vozidla vystavena dopoledne od 8 hodin ráno do půl jedenácté. Program doplnilo vystoupení kapely Klika NJ blues.
Z centra Nového Jičína pak kolona veteránů vyrazila směrem na Šenov, Kunín, a přes Fulnek a Tošovice dorazila odpoledne do cílové stanice v Odrách.