Na území Nového Jičína je 77 mostů a lávek přes vodní toky. Radnice nechává zpracovávat jejich revize. Už několik let je na tom nejhůře most v ulici Dolní brána. Nutná je jeho celková rekonstrukce.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Systematická práce v oblasti mostů, lávek a propustků se začala realizovat v roce 2022, kdy byly zpracovány jednotlivé mostní prohlídky, evidence mostů zjišťující jejich stav, probíhají jejich průběžné opravy a údržby a na základě vyhodnocení stavu použití těchto měst a stavebně technického stavu probíhá zpracování jednotlivých projektových dokumentací. V příštím roce nás čeká velká rekonstrukce mostu nacházející se na ulici Dolní Brána u Grasmanky. Aktuálně v měsíci listopadu probíhají přípravné práce, což je přeložka vodovodu a plynu, která je nutná, aby vlastní realizace mohla příští rok v únoru začít.”
Oprava mostu bude náročná, vzhledem k tomu, že ho tvoří rozsáhlá plocha, vlastně celá křižovatka ulic Dolní brána a U Grasmanky.
Délka mostu je pouze 8 metrů, ovšem jeho šířka je téměř 50 metrů.
Kateřina Janečková, vedoucí odd. odboru rozvoje a investic, MěÚ Nový Jičín: “Budou přípravné práce, které budou spočívat v nějakém návrhu a odsouhlasení dopravního opatření, odsouhlasení pohavarijního a povodňového plánu a odsouhlašení technologického postupu demolice. Jelikož ta výstavba toho mostu bude ovlivňovat hodně okolní výstavbu, bude tato akce probíhat vlastně po etapách, kdy se postupně demoluje určitá část toho mostu a postaví se nový.”
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Smlouva o dílo s vítězným zhotovitelem byla podepsána 19. listopadu letošního roku. Vysoutěžená cena je 17,8 milionů bez DPH. A když k tomu připočteme všechny doprovodné činnosti, to znamená ať už přeložky těch inženýrských sítí, daň z přidané hodnoty, dozory a vlastní projektovou dokumentaci, tak se pohybujeme v celkové ceně zhruba 26 milionů korun včetně daně.”
Nový most bude rámovou monolitickou železobetonovou konstrukcí. Součástí realizace stavby jsou i protipovodňová řešení.
Kateřina Janečková, vedoucí odd. odboru rozvoje a investic, MěÚ Nový Jičín: “Správce vodního toku požadoval zpracování povodňového plánu, který bude spočívat v umístění nějakých norných stěn. Nový most bude mít vyšší průtočnost. Je to vlastně větší průtočný profil než moc stávající, takže potom v rámci těch povodních bude to lepší řešení.”
Stav tohoto mostu, který byl na stupnici jedna až sedm hodnocen v roce 2022 šestkou, tedy velmi špatný, si už dříve vyžádal dopravní omezení.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Už v minulých letech, vzhledem k tomu stavebně technickému stavu, jsme provedli určitá opatření z hlediska zatížitelnosti té vlastní stavební konstrukce a to, že některá parkovací místa právě tady v této křižovatce byla zrušena.”
Rekonstrukce mostu, která potrvá devět měsíců, bude znamenat neprůjezdnost ulic Dolní brány a U Grasmanka. Řidiči tu ale v částech budou moci vozidla parkovat.