V březnu se zaškolovali administrátoři, asistenti a top manažeři projektu a od dubna už začaly e-aukce probíhat naostro.
Alena Seibertová, VO odd. hospodářské správy a krizového řízení: "Změna pro zaměstnance není v tomto směru tak výrazná a významná, procedura zůstává stejná v tom, že příslušný administrátor musí zpracovat zadávací dokumentaci, kterou už ale nemusí rozesílat potenciálním uchazečům v listinné podobě, ale v podstatě vložením do elektronického nástroje si ulehčuje práci a uchazeči mají usnadněnou práci v tom, že nezasílají poštou nebo na podatelně osobně příslušné nabídky, ale vloží je do el. nástroje."
Elektronické aukce přinesou nejen úsporu peněz městské pokladně, ale také zaručují průhledně a transparentně pracovat s cenou zakázek.
Jaroslav Dvořák (ČSSD), místostarosta: "Největší úspora byla u stavebních prací, týkalo se to opravy osvětlení na Vančurově ulici, kdy podle projektanta a rozpočtu bylo 2,2 milionu korun, ale podařilo se nám vysoutěžit 1,8 milionů korun. Druhou větší akcí byla oprava vodovodního řádu na ulici U Mlýna, kdy v rozpočtu byla na tuto akci vyčleněna částka 850 tisíc korun, ale díky elektronické aukci nás bude stát o 350 tisíc korun méně."
Podmínky zadávacího řízení jsou zveřejněny na webových stránkách města po dobu lhůty pro podání cenové nabídky ze strany uchazečů o veřejnou zakázku.
Jaroslav Dvořák (ČSSD), místostarosta: "Doufáme, že do těchto elektronických aukcí se zapojí menší místní podnikatelé, že se nebudou obávat této elektronizace, vím podle už proběhlých, že se někteří zúčastnili."
V součastné době probíhá elektronická soutěž na dodavatele úklidových prací. Nejvýraznější úspory se očekávají u komodit, jakými jsou energie.