Tak to je on. Elektrobus českého výrobce značky SOR, kterým se mohou nyní svézt cestující hromadnou dopravou v Opavě.
Elektrobus je do provozu nasazován v tzv. trhaných směnách, kdy několikahodinový provoz přeruší čas na nabíjení. Nutné je také počítat se zvýšenou spotřebou elektřiny během chladného období, kvůli vytápění. Po dojezdu musí v baterii zůstat alespoň 20 % energie. Doba nabíjení se pak pohybuje v řádech hodin.
Zeleným autobusem se mohli svézt cestující třeba na trase z Opavy do městské části Držkovice.
Kromě nulových emisí je další výhodou elektrobusu také levnější provoz. Oproti naftovým vozům je to o 12 korun na kilometr méně.
Takovéto vozy by mohly do roku 2030 nahradit 32 současných autobusů na naftu a stlačený plyn, které opavský dopravní podnik ve svém vozovém parku má.
Cena jednoho elektrobusu se nyní pohybuje kolem 13 mil. korun. Na jejich pořízení může město získat 85% prostředků z dotací EU. Navíc bude nutné ještě vybudovat dostatek nabíjecích stanic. Ty budou výhradně v prostorách depa dopravního podniku.