Vedení dopravního podniku mělo jen pár týdnů na to, aby připravilo plán, jak ušetřit na veřejné dopravě. Důvod? Opavská radnice snížila částku, kterou provoz veřejné dopravy ve městě dotuje. Z 72 na 66 milionů korun. Ušetřit se má prodloužením intervalu mezi trolejbusovými linkami z 20 na třicet minut.
Josef Stiborský (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Já si myslím, že deset minut není takový rozdíl, který by ohrozil dopravní dostupnost částí města.”
Prodloužení čekací doby na trolejbus bude pouze ve večerních hodinách, a to od 18 hodin do půlnoci. A také o víkendu.
Lidem, kteří nejezdí veřejnou dopravou často změny nevadí. Ti, kteří jsou ale na ni odkázáni, mají obavy.
Tímto opatřením ušetří dopravní podnik zhruba dva miliony korun, ovšem chybět mu budou stále ještě další čtyři.
Radek Filipczyk, ředitel MDPO: “je zřejmě nutno začít vyjednávat s městem, jestli půjdeme ještě do větších úspor, které by se dotkly vytížených spojů.”
Omezování spojů veřejné dopravy by totiž zvedlo počty aut ve městě. S tím souvisí i problémy s parkováním a také s čistotou ovzduší, a to je v Opavě dlouhodobý problém.