Už 10 základních a 4 mateřské školy v Ostravě-Porubě využívají metodu instrumentálního uvědomování, díky které budou děti lépe připraveny na život a na překážky, které jim přinese.
Martina Dušková (Piráti), místostarostka Ostravy-Poruby: “Během posledního roku se v této metodě proškolilo celkem 36 lidí. Byli bychom rádi i do budoucna, aby se tato metoda mohla dál rozvíjet. Vzhledem k tomu, že ta metoda přispívá k rozvoji emoční inteligence, schopnosti učení, vede děti a žáky k odpovědnosti za vlastní vzdělávání, pomáhá rozvíjet i sociální kompetence a spolupráci a vlastně reaguje tak na moderní dobu.”
Tato metoda nemá žádné limity, může s ní pracovat člověk už od 3 let věku až do nekonečna a jediné, co k práci potřebuje, je tužka, papír a guma.
Renáta Fialová, ředitelka ZŠ Komenského: “Vždycky pracujeme s pracovním listem, přemýšlíme společně o tom, jak pracujeme, co děláme, co nám dělá problémy, jak je řešíme, jak ve stresových okamžicích reagujeme. všechny dovednosti se pak snažíme převést do praktického života.”
anketa: žáci ZŠ Komenského: “Tyto hodiny mě baví, protože tady spojujeme body, je nás tady méně, je to takové hravější a prostě máme tady větší klid.”
“Je to vlastně úplně něco jiného oproti normální češtině, také mi to připadá i lehčí mnohem a baví mě to víc.”
Na základní škole Komenského zároveň probíhal Basic kurz pro další pedagogy nejen porubských škol.
Ondřej Věnek Vysopal, ředitel projektového oddělení ATC: “Základem je, že mnohdy na jednoduchých úkolech pomocí tužky, papíru, se objevují nějaké naše postupy, strategie, vidění světa a díky práci, kterou tady nastavujeme na kurzu, tak díky práci s lektorem si to uvědomujeme. A pak máme nabídku, jestli se rozhodneme to změnit, přenastavit, upravit nebo v tom zůstat.”
Kouzlo tak není v samotných pracovních sešitech, ale v práci s nimi a v interakci.