Tímto projektem se SU OPF snaží o propojení akademické teorie s podnikatelskou praxí, kdy studenti mají možnost se v rámci programu Business Gate Academy aktivně podílet na řešení podnikatelských zadání. Pro podnikatele tak vzniká prostor, jak zadat k řešení konkrétní problém, na který nezbývá v běžném provozu čas ani volné kapacity.
Realizace podnikatelského záměru probíhá během semestru a je zakončena finální prezentací před zadavateli. Po finální prezentaci se zadavatelské firmy mohou dohodnout se studenty na implementaci navrženého řešení nebo případně na dalším způsobu spolupráce.
Tento semestr odstartovalo již šesté kolo Business Gate Academy. Proběhli náborové kampaně, výběrové řízení a složilo se 8 studentských týmů. Během semestru budou studenti z jednotlivých týmů pracovat na zadáních od konkrétních firem. I tentokrát se namíchala vskutku kvalitní sestava zadavatelů, kteří budou se studenty spolupracovat v rámci úspěšného dotažení projektů.
Město Karviná
Karviná je dynamicky se rozvíjející město, které plně využívá svého potenciálu, aby splnilo nejdůležitější prvky, které jsou od města jako takového očekávány. Proto město Karviná chce využít potenciálu mladých studentů, kteří se budou podílet na konceptu a následné realizaci události, která by měla naplnit očekávání občanů města. Studenti budou v kontaktu s užším vedením města a komplexně se budou starat o naplánování celé události včetně její propagace i organizace – event management.
Auto Tichý
Společnost Auto Tichý s.r.o. je prodejce třech značek aut – Peugeot, Citroën a Ford a má prodejny jak v Ostravě, tak v Havířově. Mimo tuto činnost taktéž provozuje autopůjčovnu, autoškolu či aeroškolu. V rámci zadání pro tento semestr budou studenti řešit kampaň, která bude probíhat v online prostředí a bude mít za cíl návštěvu či nákup v kamenné pobočce.
MIRdesign
Firma MIRdesign přišla na trh s konstrukcí, která lidem umožňuje efektivní bydlení. Dnes se pyšní první zasypanou dřevostavbou tohoto typu na světě. Těchto obytných dřevostaveb chce mít firma po světě mnohem více, a tak se naši studenti budou zabývat tím, jak se nejlépe dostat ke klientele, která by si tento dům koupila či pronajala.
SMO
SMO, městská akciová společnost Orlová je v současnosti jednou z největších firem v Orlové. Prvotním úkolem společnosti je poskytování komunálních služeb. SMO Provozuje několik sportovišť, od zimního stadionu, přes tenisové kurty až po krytý bazén. Právě pod krytým bazénem momentálně vzniká nové wellnes centrum. Úkolem týmu v Business Gate Academy bude vytvořit lokální marketingovou strategii, která přiláká návštěvníky z karvinského regionu.
Simply You Pharmaceuticals
Simply You Pharmaceuticals je druhá největší farmaceutická společnost působící na území České republiky a v dalších více než 30 zemích světa. Tato firma se zabývá vývojem a prodejem doplňků stravy, farmakosmetiky a zdravotnických prostředků pro zdravější a spokojenější život zákazníků. Svým mediálním rozpočtem se řadí mezi TOP 10 nejvíce inzerujících firem v ČR a na Slovensku. V rámci příštího zadání Business Gate Academy bude tým studentů zpracovávat strategii marketingové komunikace pro doplněk stravy Decolen, jenž je určen pro ženy a slouží pro podporu zpevnění, plnosti a celkového zdraví prsou
Kitchenstore
Jedná se o českou rodinnou firmu, která nabízí na svém E-SHOPU profesionální vybavení do kuchyní, restaurací či jídelen. V tomto zadání se budou studenti zabývat jeho marketingovou komunikací a propagací v rámci trhu B2B a to vše zaměřené na online komunikační kanály.
LevitPen
Firma LevitPen, jejímž spoluzakladatelem je absolvent SLU OPF v Karviné, se zabývá výrobou a prodejem luxusních multifunkčních per. Jedná se o první levitující modulární pero na světě. Ambicí LevitPen je prosadit se, jak na trhu tuzemském, tak hlavně zahraničním. V rámci zadání BG Academy, budou mít studenti za úkol vymyslet návrhy na nevšední propagaci prostřednictvím kampaní, které pomohou zvýšit povědomí o této nové generaci per.
Feratt
Feratt je česká firma zabývající se pánskou, převážně společenskou, módou. Mezi hlavní produkty patří pánské obleky a košile vlastní značky. Po celé ČR má Feratt 11 prodejen a její hlavní tváří je herec a bavič Martin Dejdar. Studenti pracující na tomto zadání se zaměří na tvorbu marketingové strategie především v online prostředí.
Studenti si tak během jednoho semestru vyzkouší své získané vědomosti aplikovat na praktických zadáních, které vychází přímo z potřeb zadavatelských podniků.
