Kromě takzvané teplé balené směsi firma použila k opravám výtluků i bezmála 60 tun recyklované směsi. První opravy zahájila na začátku února, od 7. března pak mohla díky rozběhu obalovny tempo zásahů na poničených silnicích výrazně zrychlit.
V tuto chvíli už mají Ostravské komunikace zmapovány i některé úseky komunikací, kde bude kromě tradiční „díry“ po zimě potřeba opravovat více věcí současně. Například odvodňovací systém – tzv. dvouřádek či trojřádek, který bývá zhotovený ze žulových kostek a má za úkol eliminovat hromadění dešťové vody v jízdní dráze.
Systém oprav výtluků se řídí několika jednoduchými pravidly. Nejprve jsou na řadě dopravu a bezpečnost ohrožující úseky a nejfrekventovanější místa, následují postupně méně závažné výtluky. Většinu oprav zadávají Ostravským komunikacím majitelé příslušných silnic a ulic. Tam, kde jsou komunikace přímo ve správě firmy, probíhají i fyzické kontroly stavu. Navíc mohou problém nahlásit i sami řidiči, a to přes dispečink Ostravských komunikací. Výtluky na silnicích I. třídy, na dálnicích a na místních komunikacích III. třídy v městských obvodech ale Ostravské komunikace na starosti nemají. Tyto práce si řeší zpravidla přímo vlastníci komunikací, tedy ŘSD a městské obvody.
Pro Ostravské komunikace už také začala sezóna větších oprav. Aktuálně od tohoto pondělí (25. 3.) opravují kruhový objezd na Slovenské ulici v Ostravě. Práce tam budou probíhat až do 8. dubna.