Sotva, co v Ostravě spadly poslední středeční kapky, vyrazil od hlavní brány průvod tanečníků. Přilákal nejen fotoaparáty, ale i pohledy všech přítomných. „Slavíme 10. narozeniny, takže jsme chtěli ročník vykopnout i něčím speciálním. A s vystoupeními pouličních umělců nekončíme,“ narážel šéf festivalu Kamil Rudolf na to, že u největší LOVE stage by ČSOB bavili návštěvníky performeři pohybující se na obřích ohebných tyčích – podobně jako na věhlasném belgickém festivalu Tomorrowland.
Fanoušci v Dolních Vítkovicích navíc viděli premiéru tzv. „molten districtu“, tedy nové čtvrti v okolí scén D&B Forge by Ostrava!!! a Freedom. Prostor věnovaný světlu a ohni o to víc vynikl, když na stage nastoupil hvězdný Brit Kanine. Fanoušky stylu house zase na Harmony House Square by Evropa 2 potěšil Roger Sanchez. Americký harcovník před několika lety při své první návštěvě festivalu patřil mezi hlavní hvězdy, letos kraloval žánrovému pódiu. Co ale zůstalo stejné, bylo nadšení fanoušků, kteří na Sanchezův set dorazili v opravdu hojném počtu.
Tanec pod lví tlamou
Shod s Tomorrowlandem bylo na úvod kulatých oslav Beats for Love vícero. Festivalovou Zion stage totiž designéři z gruntu předělali tak, aby jí kromě svítících LED panelů vévodila i obří lví hlava.
A netradiční podoba pódia přitahovala fanoušky i samotné umělce. „Reakce máme všechny stejné. Lidi jsou nadšení, dávají nám to vědět na sociálních sítích i osobně. Je to opravdu ohromný posun,“ řekl Jan Klásek, který má na Beats for Love na starosti právě Zion stage. A Kamil Rudolf dodal: „Chceme se přiblížit těm největším festivalům světa nejen programem, ale i vizuální podobou. V příštích letech výrazně předěláme i ostatní stage.“
Popis změn v areálu by vydal na svou speciální tiskovou zprávu. Návštěvníci si poprvé mohli užít zvýrazněnou VIP zónu, a díky premiérovému otevření prostoru za dominantní LOVE stage i výrazně lepší průchodnost areálu. Poprvé taky fungoval bezhotovostní cashless systém a už první den ukázal, že se dlouhodobé přípravy organizátorů vyplatily. Ubylo front i lovení mincí po kapsách. „Každý rok prosíme návštěvníky o zpětnou vazbu. V dotaznících si víc než 80 % z nich přálo, aby mohli v areálu platit kartou. Trvalo nám celý projekt připravit, ale jsem rád, že hned úvodní hodiny ukázaly, že funguje,“ radoval se šéf festivalu Kamil Rudolf, který zároveň prozradil i počet návštěvníků úvodní části 10. narozenin Beats for Love. Pod vysokými pecemi tančilo ve středu 3. července 34 tisíc lidí.
Nizozemské hopsání jako zatěžkávací zkouška
Největší pozornost fanoušků tradičně přitahovala katedrála taneční hudby, LOVE stage by ČSOB. Mohutný dav tančil už při vystoupení britského uskupení Hybrid Minds, zmiňovaný Belgičan Lost Frequencies rozezpíval Beats for Love svými hity „Are You With Me“ nebo „Where Are You Now“ a závěr obstaralo vystoupení dua W&W.
Energičtí Nizozemci jako by na chvilku udělali z Ostravy kotel sportovních nadšenců „Oranjes“. Publikum v Dolních Vítkovicích totiž při hodinu a půl dlouhé show skákalo ze strany na stranu, zpívalo, nebo synchronizovaně mávalo rukama. Z reproduktorů duněla oslavná píseň na pilota formule 1 Maxe Verstappena i melodie dobře známé fotbalovým fanouškům – třeba z aktuálního nizozemského tažení na mistrovství Evropy. Jen kulisy nebyly oranžové, ale festivalové – tedy zlatočerné. Ale dvojice W&W dokázala zremixovat i jiné pecky. „To, že na Beats for Love zněl upravený popový hit skupiny Coldplay Viva la Vida, zase tak zvláštní není. Ale zremixovanou Mozartovu Malou noční hudbu jsme tady asi ještě neměli,“ usmíval se programový ředitel festivalu Jiří Ramík.
A zatímco úvodní den 10. ročníku Beats for Love by se s trochou nadsázky dal označit za hladký rozjezd, čtvrtek už na největším hudebním podniku v Česku nabídne pořádnou jízdu. Vystoupí totiž populární průkopník D&B Dimension i maskovaný Němec Boris Brejcha, který na festival takřka nevystupuje. A vrcholem programu bude show Švéda Erica Prydze, jedné z největších hvězd, která kdy v Ostravě koncertovala.