Do Open Callu, který byl otevřen pro studenty středních, vyšších odborných a vysokých uměleckých škol, stejně jako pro freelancery v oboru grafického designu, se přihlásilo celkem 26 prací. Odborná porota vybírala z široké škály návrhů, které zaujaly svou originalitou a inovativním přístupem.
Nový vizuální styl, který se bude prolínat veškerou komunikací a propagačními materiály divadla, pracuje s písmeny DLO, které vytvářejí motiv smajlíka. Tento prvek se pak může proměňovat do různých emocí a tvoří tak hravý element celého grafického designu. Jedním z klíčových aspektů nového vizuálu je také práce s barvami, které odlišují jednotlivé věkové skupiny diváků. Každá věková kategorie má svůj vlastní barevný kód, který pomáhá lepší orientaci v programu a nabídkách divadla. Program pro nejmenší bude označen růžovou barvou, představení pro předškoláky žlutou, pro školáky červenou a pro teenagery modro-zelenou.
V posledních několika sezónách divadlo pracovalo s logem, které odkazovalo k jeho historii. V minulém roce totiž Divadlo loutek Ostrava oslavilo 70 let od svého založení. V jubilejním roce se vystřídalo také vedení divadla a nová vizuální identita by tak měla být symbolickým nastartováním nové etapy. „Jsme nadšeni, že můžeme představit nový vizuální styl, který nejen osloví naše diváky, ale také přinese svěží a moderní vzhled do naší vizuální identity,“ říká ředitelka Divadla loutek Ostrava Alena Punčochářová. „Martina Pinkava odvedla skvělou práci a její návrh přesně odráží dynamiku a pestrost naší tvorby.“
Nový vizuální styl bude veřejnosti poprvé představen na začátku nové divadelní sezóny, kdy se postupně objeví na plakátech, propagačních materiálech, webových stránkách a dalších komunikačních kanálech Divadla loutek Ostrava.
Martina Pinkava je grafička a ilustrátorka, působící převážně v Praze. Vystudovala Střední uměleckou školu v Ostravě a její studium uměleckého zaměření pokračovalo na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Po studiích zahájila kariéru v pražské agentuře, kde pracovala na reklamních kampaních pro globální značky, jako jsou Nike a Red Bull. Jako členka ilustrátorské skupiny Kolekce 7 vystavovala v roce 2018 na Designbloku. Následně přešla do menší společnosti, kde jako creative director formovala kompletní vizuální identitu české značky. Nyní působí na volné noze.
Divadlo loutek Ostrava je profesionální divadelní scénou pro děti a mládež s historií už od roku 1953. Na repertoáru má inscenace pro všechny věkové skupiny – od batolat, přes předškolní diváky, školáky, až po teenagery a dospělé. Unikátní jsou také umělecko-vzdělávací programy, které v divadle zastřešuje Lektorský kabinet a tvoří programy jak pro školy, tak pro veřejnost (výtvarné dílny, divadelní dílny, interaktivní workshopy a semináře). Divadlo je pořadatelem mezinárodního loutkářského festivalu Spectaculo Interesse, který každé dva roky přiváží do Ostravy to nejlepší ze světového loutkového divadla. Zřizovatelem Divadla loutek Ostrava je statutární město Ostrava.