Velkým magnetem pro návštěvníky akce byl samotný objekt, který dlouhá léta chátral a nyní byl po své rekonstrukci mimořádně zpřístupněn veřejnosti právě díky festivalu Meat Design.
„Ukázalo se, že největším vystavujícím letošního ročníku byla samotná budova, protože si ji přišlo prohlédnout opravdu hodně lidí. Procházeli si ji a byli z ní nadšeni. Jsem moc ráda, že jsme mohli devátý ročník festivalu Meat Design uspořádat právě v Ostravici a potěšilo mě, že to nadšení projevovali nejen diváci, ale i naši vystavovatelé,“ hodnotila festival jeho ředitelka Karolína Skórková.
Díky této souhře mezi atraktivním programem a unikátním místem konání zavítal na letošní ročník Meat Designu rekordní počet návštěvníků. „Opět se nám potvrdilo, že akce tohoto druhu má v Ostravě smysl. Máme skvělou zpětnou vazbu jak od vystavovatelů, tak od návštěvníků, kteří si nepřišli věci jen prohlédnout či koupit, ale bavili s jejich tvůrci, zajímali se o detaily a ukázali, že kvalitní design a architektura má v našem městě početnou skupinu příznivců,“ potěšilo Karolínu Skórkovou.
Jí osobně se velmi líbil koncept art výstav ve výlohách, který Ostravici dozdobil v tom duchu, jak kdysi fungovala, a udělal z ní znovu tradiční obchodní dům. „A pak mě hodně bavila zóna od ateliéru skla z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně – ti to měli úplně boží,“ přiblížila ještě své letošní favority z přehlídky Meat Design ředitelka této akce.
A jen co festival skončil, už měla plnou hlavu myšlenek a nápadů na další ročník, který bude jubilejní – desátý. Hlavní téma pro příští rok už má vymyšlené, ale prozrazovat ho zatím nechtěla. Po úspěchu v Ostravici zároveň intenzivně přemýšlí i tom, kam Meat Design přesune dál, aby mohli návštěvníci objevit zase nějaké nové zajímavé místo.
„Kde se bude akce příští rok konat se ještě řeší. Ve hře může být návrat do Dolních Vítkovic, kde máme více možností, kam bychom mohli akci umístit. A druhá varianta je, že zkusíme jít dál cestou poznávání nových míst. Ale takové místo je zatím ve hvězdách, protože my potřebujeme hodně prostoru, abychom tam dostali všechno, co je třeba. Takže se nechte ještě překvapit, kde se bude příští ročník konat i na jaké téma bude,“ dodala Karolína Skórková.
Meat Design 2024 se koná za finanční podpory Moravskoslezského kraje.
O festivalu:
- Meat Design Ostrava je mezinárodní prodejní festival designu, který se v Ostravě koná každoročně od roku 2015.
- Během minulých osmi ročníků přivítal přes 30 000 návštěvníků a představil přes 500 designérů z Česka, Slovenska, Polska, Maďarska nebo Japonska.
- Přehlídka se skládá z prezentace designérů jak formou prodejních stánků, tak velkých expozic. Důležitým prvkem je bohatý doprovodný program, který zahrnuje přednášky, workshopy, site specific instalace a prezentaci uměleckých škol.
- Festival spolupracuje s kulturními institucemi a kurátory z celého Česka (Moravská galerie Brno, MSIC, GVUO, OU a další).
- Vizí akce je prezentovat v Moravskoslezském kraji ten nejlepší český design, popularizovat ho a v rámci doprovodného programu představit top designéry ze všech oborů.
- Zároveň jde o první platformou, kde se mohou prezentovat začínající značky a designéři z Moravskoslezského kraje, kteří mohou předvést návštěvníkům své produkty.
- Více informací najdete na webu https://meatdesign.cz/