Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • OBČANÉ HORNÍ LOMNÉ VE ČTVRTEK VYJÁDŘILI NESOUHLAS S TĚŽBOU PLYNU
  • NA LETIŠTI V MOŠNOVĚ BYL VE ČTVRTEK ZAHÁJEN PROVOZ NOVÉHO CARGO TERMINÁLU
  • 7 ZRANĚNÝCH PO NOČNÍM POŽÁRU BYTU V OV, HASIČI ZACHRAŇOVALI LIDI ZE STŘECHY
  • PROJEKTY DEKARBONIZACE ZA MILIARDU EUR SE V TŘINCI PROTÁHNOU O DVA ROKY
  • O PROJEKT BOX DO ŠKOL JE VE VÍTKOVICÍCH MEZI ŽÁKY VELKÝ ZÁJEM
  • PODCHOD DŮL HLUBINA BUDE ZMODERNIZOVÁN. PROSTOR DOSTANOU I UMĚLCI
  • FRENŠTÁT POD RADHOŠTĚM MODERNĚJŠÍTŘÍDĚNÍ ODPADU - MULTIKOMODITNÍ SBĚR
  • STAVEBNÍ PRÁCE NA SPORTOVNÍM CENTRU NA DUBINĚ PO ZIMNÍ PŘESTÁVCE POKRAČUJÍ
  • MSK ZATÍM ZE STÁTNÍ KASY NEDOSTAL SLÍBENOU PŮLMILIARDU ZA ŠKODY PO POVODNÍCH
  • AKCE STRAŠIDELNÝ PARK V KARVINÉ SE KVŮLI NEPŘÍZNIVÉ PŘEDPOVĚDI POČASÍ RUŠÍ
  • KARVINÁ NOVĚ REGULUJE NEVHODNÉ UMISŤOVÁNÍ VÝDEJNÍCH BOXŮ
Video Přehravač se načítá.
Aktuální čas 0:00
Doba trvání -:-
Načteno: 0%
Typ streamu ŽIVĚ
Zbývající čas -:-
 
1x
    • Kapitoly
    • Bez popisů, vybráno
    • Bez titulků, vybráno

      Dobrý den, jsme na začátku dalšího vydání školního magazínu TV Polar Studuj u nás, který vám přináší novinky z krajských škol. V úvodu navštívíme ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení v Opavě, představíme si kombinované vzdělávání na ZUŠ v Rýmařově a nakonec zajedeme na Javorový vrch za dětmi z Dětského domova Srdce z Karviné.

      Vzdělávání dětí ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení v Opavě

      Základní škola a Mateřská škola při zdravotnickém zařízení v Opavě působí při Psychiatrické nemocnici a vzdělává hospitalizované děti.

      Jiří Zdrálek, ředitel ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení Opava: „Celkem míváme kolem 70 – 80 dětí, včetně dvou středoškolských tříd. V posledních letech přibývá psychických poruch u dětí a my na to musíme reagovat. Cílem je vzdělávat děti s psychickými poruchami a postupně je vracet do běžného života. Jde o to, aby neztratili linku vzdělávání.“

      O výuku se starají speciální pedagogové, kteří musí mít k psychicky nemocným dětem velmi citlivý přístup.

      Karla Vítková, učitelka: „Musíme mít úplně jiný přístup než učitelé na běžných základních školách. Naše děti mají spoustu problémů, kvůli kterým nezvládají učivo. Náš přístup musí být empatický a trpělivý. Nejčastěji máme děti s diagnózou ADHD, sebepoškozování a dalších poruch.“

      Mnohé z nemocných dětí potřebují individuální přístup, což opavská škola také nabízí.

      Nora Gavendová, speciální pedagog: „Věnujeme se dětem individuálně včetně logopedie. Bereme si je z výuky a věnujeme se jim podle toho, jaký mají problém.“

      Kromě vzdělávání přímo v budově ZŠ poskytuje škola také vzdělávání dětem a žákům hospitalizovaným ve Slezské nemocnici – konkrétně na chirurgickém oddělení a pak na klasickém dětském oddělení. V době předcovidové vyučující docházela také na infekční oddělení, v době covidu je ale toto oddělení vyčleněno jako covid jednotka. Výuka tam nyní neprobíhá.

      Kombinované vzdělávání na ZUŠ Rýmařov

      ZUŠ v Rýmařově byla ministerstvem školství vybrána jako jedna z pilotních škol, která má po době covidové ověřit tzv. kombinované vzdělávání. Více v reportáži.

      Myšlenka kombinovaného vzdělávání je jednoduchá: v době pandemie se školy nedobrovolně naučili spoustu pozitivních věcí.

      Jiří Taufer, ředitel ZUŠ Rýmařov: „Kombinovaná výuka právě kombinuje výuku prezenční a distanční. Zkoušíme čtyři varianty: plovoucí, hybridní, časovou a obsahovou. Nakonec vyhodnotíme, která varianta je pro ZUŠ nejvhodnější a výsledky předáme ministerstvu školství.“

      Zatím to vypadá, že kombinované vzdělávání funguje a že přináší vzdělávání i dětem, které se výuky osobně zúčastnit nemohou.

      Kamila Pánková, učitelka ZUŠ Rýmařov: „Nejsou sice připojeni celou hodinu, ale dostanou úkol, který musí plnit. Určitě je to lepší, než kdyby nedělali vůbec nic.“

      Poměrně velmi dobře se dá distančně vyučovat i hudební výchova.

      Karel Cvrk, učitel ZUŠ Rýmařov: „Mám vlastní zkušenost, protože jsem spadl do karantény a mohl jsem vyučovat jen distančně, ale nemusel jsem přerušovat výuku. U starších žáků to funguje velmi dobře, u mladších je to horší, ale je to lepší než nic.“

      O výsledcích pilotního projektu kombinovaného vzdělávání vás budeme v našem pořadu Studuj u nás v budoucnu informovat.

      Outdoorový pobyt dětí z dětského domova v Karviné na Javorovém vrchu

      V poslední reportáži zajedeme na Javorový vrch, kde trávily jarní prázdniny děti z Dětského domova Srdce. A vypadalo to tam, jako na obrázcích Josefa Lady.

      Vedení Dětského domova Srdce v Karviné se snaží vést své děti ke sportu. A k tomu patří například i outdoorový pobyt na Javorovém vrchu.

      Milan Harant, ředitel Dětského domova Karviná: „Děti, které si hrají, nezlobí. Máme tady s sebou veškeré vybavení na zimní sporty a po covidové pauze už to děti opravdu potřebovaly.“

      Outdoorový pobyt na Javorovém vrchu v Beskydech měl velmi pestrý program.

      Richard Danišek, vychovatel: „Děti budou zdolávat vrchol Javorového, za každý splněný úkol děti dostanou body a jejich figurka se posune k vrcholu. Nakonec soutěže vyhodnotíme a děti odměníme.“

      Karvinské děti se mohou těšit na pobytové zájezdy i během letních prázdnin.

      Máme dostudováno. Budu se na vás těšit zase příště, na viděnou.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Mohlo by Vás také zajímat

      Pořad: Studuj u nás
      16. března 2022, 17:27

      Dobrý den, jsme na začátku dalšího vydání školního magazínu TV Polar Studuj u nás, který vám přináší novinky z krajských škol. V úvodu navštívíme ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení v Opavě, představíme si kombinované vzdělávání na ZUŠ v Rýmařově a nakonec zajedeme na Javorový vrch za dětmi z Dětského domova Srdce z Karviné.

      Vzdělávání dětí ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení v Opavě

      Základní škola a Mateřská škola při zdravotnickém zařízení v Opavě působí při Psychiatrické nemocnici a vzdělává hospitalizované děti.

      Jiří Zdrálek, ředitel ZŠ a MŠ při zdravotnickém zařízení Opava: „Celkem míváme kolem 70 – 80 dětí, včetně dvou středoškolských tříd. V posledních letech přibývá psychických poruch u dětí a my na to musíme reagovat. Cílem je vzdělávat děti s psychickými poruchami a postupně je vracet do běžného života. Jde o to, aby neztratili linku vzdělávání.“

      O výuku se starají speciální pedagogové, kteří musí mít k psychicky nemocným dětem velmi citlivý přístup.

      Karla Vítková, učitelka: „Musíme mít úplně jiný přístup než učitelé na běžných základních školách. Naše děti mají spoustu problémů, kvůli kterým nezvládají učivo. Náš přístup musí být empatický a trpělivý. Nejčastěji máme děti s diagnózou ADHD, sebepoškozování a dalších poruch.“

      Mnohé z nemocných dětí potřebují individuální přístup, což opavská škola také nabízí.

      Nora Gavendová, speciální pedagog: „Věnujeme se dětem individuálně včetně logopedie. Bereme si je z výuky a věnujeme se jim podle toho, jaký mají problém.“

      Kromě vzdělávání přímo v budově ZŠ poskytuje škola také vzdělávání dětem a žákům hospitalizovaným ve Slezské nemocnici – konkrétně na chirurgickém oddělení a pak na klasickém dětském oddělení. V době předcovidové vyučující docházela také na infekční oddělení, v době covidu je ale toto oddělení vyčleněno jako covid jednotka. Výuka tam nyní neprobíhá.

      Kombinované vzdělávání na ZUŠ Rýmařov

      ZUŠ v Rýmařově byla ministerstvem školství vybrána jako jedna z pilotních škol, která má po době covidové ověřit tzv. kombinované vzdělávání. Více v reportáži.

      Myšlenka kombinovaného vzdělávání je jednoduchá: v době pandemie se školy nedobrovolně naučili spoustu pozitivních věcí.

      Jiří Taufer, ředitel ZUŠ Rýmařov: „Kombinovaná výuka právě kombinuje výuku prezenční a distanční. Zkoušíme čtyři varianty: plovoucí, hybridní, časovou a obsahovou. Nakonec vyhodnotíme, která varianta je pro ZUŠ nejvhodnější a výsledky předáme ministerstvu školství.“

      Zatím to vypadá, že kombinované vzdělávání funguje a že přináší vzdělávání i dětem, které se výuky osobně zúčastnit nemohou.

      Kamila Pánková, učitelka ZUŠ Rýmařov: „Nejsou sice připojeni celou hodinu, ale dostanou úkol, který musí plnit. Určitě je to lepší, než kdyby nedělali vůbec nic.“

      Poměrně velmi dobře se dá distančně vyučovat i hudební výchova.

      Karel Cvrk, učitel ZUŠ Rýmařov: „Mám vlastní zkušenost, protože jsem spadl do karantény a mohl jsem vyučovat jen distančně, ale nemusel jsem přerušovat výuku. U starších žáků to funguje velmi dobře, u mladších je to horší, ale je to lepší než nic.“

      O výsledcích pilotního projektu kombinovaného vzdělávání vás budeme v našem pořadu Studuj u nás v budoucnu informovat.

      Outdoorový pobyt dětí z dětského domova v Karviné na Javorovém vrchu

      V poslední reportáži zajedeme na Javorový vrch, kde trávily jarní prázdniny děti z Dětského domova Srdce. A vypadalo to tam, jako na obrázcích Josefa Lady.

      Vedení Dětského domova Srdce v Karviné se snaží vést své děti ke sportu. A k tomu patří například i outdoorový pobyt na Javorovém vrchu.

      Milan Harant, ředitel Dětského domova Karviná: „Děti, které si hrají, nezlobí. Máme tady s sebou veškeré vybavení na zimní sporty a po covidové pauze už to děti opravdu potřebovaly.“

      Outdoorový pobyt na Javorovém vrchu v Beskydech měl velmi pestrý program.

      Richard Danišek, vychovatel: „Děti budou zdolávat vrchol Javorového, za každý splněný úkol děti dostanou body a jejich figurka se posune k vrcholu. Nakonec soutěže vyhodnotíme a děti odměníme.“

      Karvinské děti se mohou těšit na pobytové zájezdy i během letních prázdnin.

      Máme dostudováno. Budu se na vás těšit zase příště, na viděnou.

      Redakčně upraveno / zkráceno.

      Zdroj: https://polar.cz/index.php/porady/studuj-u-nas/studuj-u-nas-16-03-2022-17-27