Obchvat Krnova bude dlouhý téměř 8 km a vzniknou tady 4 estakády, 3 silniční mosty a 6 křižovatek. Město na něj čekalo dlouhých 20 let
Michal Brunclík (ČSSD), místostarosta Krnova: „Vedení města tuto informaci přivítalo zejména ze dvou důvodů. Jednak je to proto, že stavba severovýchodního obchvatu města je součástí širšího komplexu staveb, který se nazývá slezský kříž a je to vlastně komfortní dopravní propojení mezi Slovenskem, Moravskoslezským krajem a Polskem ve směru na Opole a dále na polskou dálniční síť, takže město Krnov tímto získává lepší možnosti propojení na tyto dva své přirozené sousedy.
A druhá záležitost, která je pro nás velmi podstatná, tak je vlastně překategorizace současných komunikací 1. třídy.“
Jedná se ulice Albrechtickou, Bruntálskou a Opavskou, které se po výstavbě obchvatu stanou silnicemi 2. Třídy.
Michal Brunclík (ČSSD), místostarosta Krnova: „Jejich vlastníkem bude Moravskoslezský kraj a v případě, že bude mít město o některé úseky zájem, může být i město Krnov a na těchto úsecích bude omezený průjezd těžké kamionové dopravy zákazovými značkami, bude tam možno uzpůsobovat režim na některých křižovatkách, bude možné doplňovat některá bezpečnostní opatření pro hladší průchod chodců, dětí apod., ke školám, školským zařízením, takže se domnívám, že i z hlediska širšího centra města skutečně může dojít ke zkvalitnění a zklidnění dopravy.“
Vítěze výběrového řízení bude znát město už letos na podzim a se stavbou obchvatu by se mohlo začít už příští rok na jaře. Obchvat by se měl stavět 4 roky a předpokládaná hodnota tendru je více než 1, 2 miliardy korun bez DPH. Nejvyšší povolená rychlost tu bude 80 km/hod. Námi oslovení lidé obchvat převážně vítají
Anketa, obyvatelé Krnova: „Jo, velice se těším, protože to imrvere používáme tady tu cestu.“
„Asi to bude lepší každopádně, protože to přecházení přes tu hlavní silnici bude jednodušší.“
„Celkem mě to nezajímá, protože autem nejezdím, takže to mi nepřináší žádné výhody.“
„Těším se, ale nevím, jak to bude s námi, protože ono nás to zasáhne, jako Hlubčickou.“
Centrem města dnes projíždí až 15 tisíc vozidel denně, po dostavbě obchvatu by to mělo být až o třetinu méně.