Kateřina Surovíková, ředitelka Dětského domova v Čeladné: “Zvládáme to tedy, řekla bych bravurně, a tímto bych chtěla poděkovat svým kolegům, kteří s nasazením všech sil se snaží, aby to naše děti zvládly.”
Pavla Klinkeová, vychovatelka Dětského domova v Čeladné: “Dalibor chodí do druhé třídy, momentálně dělá matematiku a český jazyk, Kubík je předškolák, takže vypracovává pracovní listy z mateřské školky, v obýváku máme šestou třídu.”
Aby se navzájem nerušily, učí se děti na všech možných místech. Dostatečný počet počítačů a notebooků tu sehnali díky sponzorům.
anketa: školáci z Dětského domova Čeladná
“Čekám na hodinu zeměpisu,”
“Máme matematiku, bereme převody jednotek,”
“Máme teď matematiku, raději bych ale byla ve škole,”
“Píšu úkol z českého jazyka,”
Například Petr v tomto online režimu loni zvládl maturitu, teď je na vyšší odborné škole a chystá se na další přijímačky.
Petr, Dětský domov Čeladná, student vyšší odborné školy: “Teď jsem na vyšší odborné škole obor a chci jít na vysokou školu obor marketing, takže věřím, že se tam dostanu a udělám to.”
Kateřina Surovíková, ředitelka Dětského domova v Čeladné: “Myslím si, že to zvládáme, ale podle mého názoru špatně. Děti potřebují kontakty. Máme tady 20 děti, které jsou nad 15 let a těm hodně chybí sociální kontakty."
Výhodou čeladenského dětského domova je alespoň jeho poloha v podhůří Beskyd a velký areál, který jim umožní aktivity venku.