Zimní údržbu komunikací, které jsou v majetku města, zajišťují každoročně technické služby. Na zimní období se začaly připravovat ještě v době léta, mají připravenu techniku i posypové materiály.
“Naše společnost se začala připravovat z hlediska techniky už během září. Byl zahájen předsezónní servis radlic a sypacích nástaveb. V této souvislosti jsme byli nuceni jedni radlici vyřadit, zakoupíme dvě nové. Už v jarních měsících jsme zakoupili i nový traktor na provoz zeleň, který ale v zimním období využijeme na plužení. Budeme i nadále používat našich subdodavatelů, pokud jde o okrajové části města. Veškeré posypy, ať chemickým nebo inertním materiálem, ale budeme zajišťovat vlastními silami. Jsme dostatečně předzásobeni chemickým materiálem, na skladě máme zhruba 1100 tun soli. Máme zajištěny i smluvní podmínky tak, že v případě vyšší spotřeby můžeme až 30 procent dozásobit,” uvedl předseda představenstva TS F-M Jaromír Kohut.
Sestaveny jsou služby dispečerů i plán zimní údržby komunikací.
“Dochází k určitým změnám v oblasti zařazení některých místních účelových komunikací do jiného pořadí důležitosti. Zůstávají i nadále čtyři typy důležitosti, ta první je zásah do hodiny, to jsou všechny autobusové trasy a nejfrekventovanější komunikace. Ta ostatní pořadí zůstávají v platnosti. Chtěl bych upozornit, že ne všechny komunikace udržuje naše společnost. Nadále platí, že silnice první, druhé a třetí třídy je ve správě Moravskoslezského kraje, výčet je na stránkách naší společnosti i města. Já myslím, že jsme připraveni. Samozřejmě si přejeme, aby zimní období přišlo co nejpozději, protože máme ještě spoustu rozdělané práce v oblasti stavebnictví, takže uvidíme...” sdělil Kohut.
Plán zimní údržby začal oficiálně platit s příchodem prvního listopadového dne. Od tohoto data zaměstnanci technických služeb drží také pravidelné čtyřiadvacetihodinové pohotovostní služby.