Divoká reklama, barevné bannery na plotech a zábradlích, různé polepy na oknech nebo fasádách historických domů. V památkových zónách města už by měla taková reklama skončit.
Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Rada města na závěr loňského roku přijala nařízení, kterým omezuje reklamu v historickém jádru Frýdku a v historickém jádru Místku, v takzvaných památkových zónách. Je to z toho důvodu, že trend poslední doby je, aby nebyla křiklavá reklama na jednotlivých provozovnách, aby to bylo nějakým způsobem sjednoceno a unifikováno."
Příklad si vzalo město z Ostravy, která zavedla podobné nařízení už před rokem. Majitelé podniků ve Frýdku-Místku budou ale moci po městě žádat částečnou úhradu nákladů spojených s vytvořením nového kultivovaného označení.
Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Dotace je určena na úhradu nákladů na návrh a grafické zpracování označení provozovny, jeho výrobu i konečnou instalaci. Maximální dotace na jeden projekt činí 50 procent z uznatelných nákladů, nejvýše pak 30 tisíc korun. Žádosti budou moci vlastníci a provozovatelé provozoven nacházejících se na území města podávat od 20. ledna do poloviny července."
Magistrát pracoval minulý rok na manuálu, který by měl podnikatelům také říct, jak mají správně podniky označit. Podrobnosti najdou na webu města.
Ondřej Zdvomka, hlavní architekt Frýdku-Místku: "By měly zajistit, že jednak se ty provozovny propagují, jednak ta reklama musí vždycky fungovat, ale jde o to, jak výrazná je a jak zatěžuje třeba i ty, na které necílit. Takže my se snažíme dostat to do rovnováhy, aby zároveň neobtěžovala a zároveň propagovala, proto hlavně jdeme pozitivní cestou motivace, a proto vypisujeme ten dotační program, který vlastně motivuje ty ne úplně dobře zpracované označení, aby se zlepšily a abychom prostě to měli hezčí."
Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Spustili jsme tento zkušební provoz, kdy podnikatelé mají přechodné období, během kterého musí své provozovny upravit a následně by ta estetika historického centra Frýdku-Místku měla být o poznání lepší."
Pro letošní rok je na dotační program „Reklama F-M – podpora a zřízení či obnovy označení provozoven“ vyčleněno z městského rozpočtu 300 tisíc korun.