Střední škola řemesel vznikla před 60 lety jako Střední odborné učiliště hornické.
Petr Solich, ředitel, SŠ řemesel Frýdek-Místek: "Prošli jsme tady řadou oborů, jako je mechanik důlních provozů, trubač, razící důlní elektromontér, a za dobu šedesáti let jsme tady odchovali asi 15 000 absolventů."
Jak se to portfolio oborů proměnilo až na současnou Střední školu řemesel?
Petr Solich, ředitel, SŠ řemesel Frýdek-Místek: "Škola si prošla osmi názvy a od roku 2017 jsme Střední školou řemesel, kde vyučujeme řemesla, jako je zedník, instalatér, truhlář, tesař, elektrikář slaboproudých a silnoproudých zařízení a ještě zkrácené studium. Čili to je pro ty, co mají maturitu nebo již výuční list."
Slavnostní den bavil, ale také přinesl o škole kompletní informace.
Vladan Šigut, zástupce ředitele, SŠ řemesel Frýdek-Místek: "Připravili jsme opět ukázku tradičních řemesel, které tady nabízíme. A můžu říct, že zájem o ty obory je řemeslný, takže nás těší, že můžeme opět nabídnout otevřené dveře veřejnosti a ukázat jim naše dílny."
Proč je fajn studovat na vaší škole a vybrat si tady ty řemeslné obory?
Vladan Šigut, zástupce ředitele, SŠ řemesel Frýdek-Místek: "Protože vystudovat řemeslo nebo vyučit se řemeslu je zárukou kvalitního profesního života, a s tím souvisí možná i osobního. Takže tomu věříme a spolupráce s firmami nám to jasně naznačuje, že o řemeslníky je zájem. To souvisí s tím pěkným budoucím životem. Jsou solidní a porostou, protože řemeslníků obecně ubývá."
Střední škola řemesel, přestože je zřizována Moravskoslezským krajem, úzce spolupracuje i s městem.
Petr Korč (Naše Město F-M), primátor Frýdku-Místku: "U této školy bych si, tak jako u všech ostatních, přál, aby lidé z Frýdku-Místku věděli, jak kvalitní střední vzdělávání mají ve městě a co všechno mohou absolvovat, protože často se studenti a děti obracely do jiných měst, do jiných krajů."
Dobrou zprávou je, že zájem o řemesla má v posledních letech prokazatelně stoupající tendenci.
Petr Solich, ředitel, SŠ řemesel Frýdek-Místek: "My jsme třeba před třemi lety neměli jediného zedníka ani tesaře. Teď jich máme zhruba 18, čili v každém ročníku po šesti. Strašně moc nám pomohla krajská stipendia, kde jsou žáci motivováni a mají zároveň prospěchové stipendium."