Zima přinesla sníh až v tomto týdnu, ale zimní režim platí pro Technické služby ve Frýdku-Místku už od začátku listopadu až do konce března.
Michal Rylko, místopředseda představenstva, TS F-M: "Všechno se řídí podle schváleného plánu zimní údržby, který na toto období platí. Ten plán zimní údržby nám dává jakési povinnosti, které my musíme zajistit. A pro nás se to hlavně týká zajištění posádek i lidských zdrojů, posypového materiálu a přípravy technických strojů, které se na údržbě podílí. Takže nejkomplikovanější je asi vždycky vytvořit ten plán pohotovosti a obsazení směn tak, abychom zajistili v případě potřeby 24hodinový provoz 7 dnů v týdnu. Ale díky tomu, že máme vlastní zkušené zaměstnance na zimní údržbu, už kvalifikované, tak to až takový problém není. Co se týká posypové hmoty, ročně spotřebujeme za takovou průměrnou zimu 1000 a více tun, s tím, že toto máme samozřejmě zajištěno. A co se týká chemicky inertního posypového materiálu, tak zhruba nějakých 300 až 400 tun kameniva. Takže toto je zajištěno rovněž."
Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Zimní údržba je klasicky kritizována všemi obyvateli, nebo téměř všemi, hlavně na sociálních sítích. Ale myslím si, že to tak není, že technické služby kromě kalamitních stavů jednou za čas, tak s tím mají problémy všichni. Silničáři si myslím, že to mají plně pod kontrolou a adekvátně tomu nasazují techniku a množství lidí. Myslím si, že to funguje dobře a doufám, že zima bude na horách a ne ve městě a že bude mírná jako minulý rok a že v podstatě nebudou větší problémy."
Technické služby mají na starosti údržbu těch nejmenších uliček, o to je práce komplikovanější.
Michal Rylko, místopředseda představenstva, TS F-M: "K těm povinnostem samozřejmě patří i ruční práce, úklid schodů, lávek, autobusových čekáren, přechodů pro chodce, plužení, sypání. Když jsou nějaké velice nevhodné klimatické podmínky a je tu téměř kalamita, tak samozřejmě nějaké odklízení sněhu, odvoz sněhu, strojní nakládky, rypadla, nakladače a podobně. Takže je to taková komplexní služba."
Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Každý by měl před svým vchodem si to trošku upravit. A vždycky se jde domluvit. Myslím, že technické služby mají dispečink v pohotovosti čtyřiadvacet hodin a není nic jednoduššího, než se prostě spojit."
Frýdek-Místek zároveň spolupracuje s Ředitelstvím silnic a dálnic a Moravskoslezským krajem, kteří na území města udržují významnější komunikace.
Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Musíme vždycky vyladit nějaký úsek, ale celková komunikace je dobrá, my se navzájem známe a myslím si, že si vycházíme vstříc. A to platí i o starostech okolních měst."