“Pět týmů odprezentuje příběh, který zpracovaly. Nahrály pamětníka, který žije nedaleko nich. Navštívily nějaké workshopy a příběh dále zpracovávaly. Dneska nám tady před plným sálem příběh představí,” popsala vedoucí projektu Příběh našich sousedů Vendula Müllerová.
Žáci si mohli vybrat způsob, jakým příběh pamětníka zpracují a odprezentují. Nejčastěji volili rozhlasovou reportáž nebo video.
Anketa, žáci: 1. “Vybrali jsme si pamětníka, u něj doma jsme s ním nahráli audio nahrávku, pak jsme ji sestříhali v rádiu a ještě jsme si vytvořili báseň, kterou tu budeme prezentovat.” 2. “Náš pamětník byla Ludmila Herotová a tvořili jsme to se spolužáky.” 3. “Sháněli jsme materiály, různé fotky a tak. Pak jsme sestříhali video.”
Jako nejlepší vyhodnotila porota tým z frýdlantské základní školy Komenského. Zájemci mohou veškerá zpracování najít v internetovém archivu www.pametnaroda.cz a zároveň na stránkách projektu www.pribehynasichsousedu.cz.