Na Ostravské ulici, respektive Rudné, mezi Havířovem a Ostravou by se mohlo jezdit o 20 kilometrů rychleji. Jedná se o 6 kilometrů dlouhý úsek, kde nyní platí devadesátka. Nově by se mohlo jezdit až stodesítkou. Z běžné silnice se však musí stát silnice pro motorová vozidla, a to s sebou nese řadu úskalí.
Pokud se v tomto úseku bude jezdit o dvacet kilometrů rychleji, budou sice rádi všichni řidiči, pro které byla devadesátka pomalá, naopak výrazné komplikace to ale přinese cyklistům. Ti totiž na silnici pro motorová vozidla nesmí.
Cyklistů přitom po silnici jezdí poměrně hodně. Mnozí dojíždějí pravidelně do nedalekých ostravských hutí. Desítky cyklistů, kteří dosud po rovinaté Ostravské ulici jezdí například do ostravských hutí, budou muset jezdit delší oklikou a navíc přes kopce. Ve srovnání s tím, že zvýšení rychlosti o 20 km/h znamená pro řidiče zkrácení jízdy o pouhých 30 sekund, je dopad na cyklisty poměrně výrazný.
Mnoho řidičů přitom navýšení rychlostního limitu vůbec nepozná, protože devadesátku dodržuje jen málokdo. Dotazovaní motoristé zvýšení rychlosti vítají.
“Já si myslím, že pro motoristy je to rozhodně dobré. Otázkou je, co bude s cyklisty, ale já se na to dívám z pohledu motoristy. Na kole už nejezdím,” vyjádřil se jeden z řidičů.
“Jako motorista s tím souhlasím. Tento nápad zvýšit rychlost se mi líbí. Vzhledem k tomu, že řeším dopravní nehody déle než 12 let, vím, že pokud je povolená rychlost dodržována, nedochází ke zvyšování nehodovosti,” dodal další motorista.
Zvýšení rychlosti je podmíněno splněním několika podmínek.
Časový výhled pro zařazení silnice mezi silnice pro motorová vozidla v současné době znám není. V tomto roce proběhne v daném úseku instalace oplocení zabraňující vnik zvěře na komunikaci, dále také dojde ke zrušení levých odbočení v křižovatce silnic I/11 x II/479,” řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl.
Dá se předpokládat, že úsek mezi Havířovem a Ostravou se na silnici pro motorová vozidla nezmění dříve než za rok.