Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Vlakové nádraží v Havířově změní zcela svou podobu

Havířov |

Z technického hlediska je budova havířovského nádraží celkově dožilá. Tak shrnuly současný stav České dráhy. Budova je příliš kapacitně velká, energeticky náročná a prostředí je vůči cestujícím nedůstojné. To vše by se mělo již během pár let naprosto změnit.

I o tomto bodu jednali v pondělí zastupitelé na svém pravidelném zasedání. Vizualizaci projektu nového vlakového terminálu přišel na jednání představit Aleš Bartheldi z generálního ředitelství Českých drah. Na návrhu prostranství před vlakovou stanicí se podílelo město Havířov. Každopádně se počítá s novým stáním pro autobusovou dopravu, s tím, že se nebude jednat o nové autobusové nádraží. Dále zde vzniknou nová parkovací místa pro osobní dopravu či taxi službu.

Aleš Bartheldi, Generální ředitelství Českých drah: „Je to terminál, který byl vybudován po vzoru Švýcarska nebo Rakouska. To znamená, že by měl tvořit integrální funkční celek, který bude spojovat jak železniční dopravu, tak autobusovou dopravu. Bude tam zázemí pro cyklisty, bude vybudováno parkoviště a bude uzpůsobeno dalším službám, které jsou spojené s přestupním terminálem."

Předběžně podle studie by měl projekt stát okolo 160 miliónů korun s tím, že 135 miliónů by měla pokrýt dotace. Nicméně České dráhy jako akciová společnost na takto velkou dotaci nemá nárok. Proto přípravné práce, které zahrnují zpracování projektové dokumentace, požádání o dotaci až po výběrové řízení na zhotovitele, vezme na svá bedra magistrát. České dráhy pak budou městu výdaje z velké části kompenzovat z Regionálního operačního programu. Město uhradí část před nádražím a lávku. Celkově byly vypracovány tři varianty.

Petr Smrček, náměstek primátora města Havířova (BEZPP): "Tyto varianty studie proveditelnosti řešení nádražní budovy si vypracovaly České dráhy, a to tak, že první varianta byla v podstatě zachování stávajícího stavu, což bylo z hlediska provozního pro ně absolutně nevyhovující. Druhá varianta zvažovala možnost interiérové vestavby do stávající nádražní budovy tak, aby došlo k omezení energetických úniků a snižování provozních nákladů. Ale stejně by tam vznikl hluchý prostor, který by byl nevyužitý. Proto zvítězila varianta tři. Prvotní studie, jak je prezentována, není však konečnou verzí. Například lávka, která spojuje nádraží se Šumbarkem nebude vedena do elka, ale co nejkratší cestou. Rovněž oproti vizualizaci ubude ostrůvků pro autobusovou dopravu."

Město už nyní začalo pilně připravovat zpracování projektové dokumentace, jelikož žádost o dotaci musí být podána nejpozději v příštím roce. Samotná realizace projektu, pokud nenastanou komplikace, by měla být provedena během roku 2013.

Do nového terminálu by se mohli cestující podívat na počátku následujícího roku. "Potřebujeme navýšit dotaci na dokrytí prokazatelné ztráty." S tímto přišel dopravce ČSAD Havířov před zastupitele. Cestujících každoročně o 3 procenta ubývá, náklady však neustále rostou. Pro tento rok bylo dopravci vyčleněno z rozpočtu téměř padesát milionů korun. Společnost ČSAD nyní požadovala další milión čtyři sta tisíc. I přes určité výhrady některých zastupitelů bylo žádosti vyhověno.

Nahlásit chybu


Konec bezohlednosti kamionů v Beskydech, policie má na I/56 nové stanoviště

Zimní problémy s kamiony v horském úseku silnice I/56 mezi Ostravicí a slovenskou hranicí už nebudou tak časté. Moravskoslezský kraj, státní policie a okolní obce totiž spojili síly a na této frekventované trase vzniklo nové policejní stanoviště.

Jeseníky jsou v obležení. Hory díky inverzi a bohaté sněhové nadílce lákají lyžaře, běžkaře i turisty

Na horách panují skvělé podmínky pro milovníky všech zimních sportů. Stojí za tím nejen bohatá sněhová nadílka, ale také inverzní počasí, díky kterému je tam tepleji než v nížinách a po celé dny svítí sluníčko.

Likvidace černé skládky stála Studénku sto tisíc korun

Studénka nechala zlikvidovat černou skládku, která vznikla na Tovární ulici, vedle oploceného prostoru na ukládání bioodpadu ze zahrádek. Za její odstranění zaplatila sto tisíc korun.

Ostravští strážníci se zaměřují na školáky. Děti dopravní výchova baví

Bezpečnost našich dětí v houstnoucí dopravě je bezesporu jednou z nejdůležitějších věcí a proto se i ostravští strážníci na jejich vzdělávání zaměřují. Dopravní výchova je i běžnou součástí výuky, ale přítomnost městských policistů ve školách účinek informací ještě znásobuje.

V Nemocnici Karviná-Ráj byla slavnostně otevřena nová dětská skupina s názvem Děti Ráje

V Nemocnici Karviná-Ráj byla slavnostně otevřena nová dětská skupina s názvem Děti Ráje. Jejím hlavním posláním je podpora zaměstnanců nemocnice, především žen s malými dětmi.

Největšími investicemi roku 2025 jsou v Čeladné čistička a vodovod

Čeladná má na rok 2025 opět vyrovnaný rozpočet. Na straně příjmů i výdajů je 133 milionů korun. Zastupitelé jej schválili jednohlasně.

Fotografická výstava v hrabůvkovském K-triu láká na krásy severu

Dvě desítky fotografií ukazující zážitky z cest fotografa Martina Grobeho po Kanadě a Islandu. Výstava s výstižným názvem Krásy severu láká návštěvníky do netradiční galerie Kulturního domu K-trio v Hrabůvce. Přístupná bude až do konce února.

Karvinští strážníci radí, jak chránit majetek. Pořádali akci Příležitost dělá zloděje

Strážníci městské policie v Karviné v lednu odstartovali akci Příležitost dělá zloděje, která má za cíl prevenci a osvětu ohledně vykrádání aut, a to často před obchodními domy.

Elitní mladí sportovci míří do MS kraje, blíží se Olympiáda dětí a mládeže

Největší sportovní událost pro mládež v České republice je za dveřmi. Už tuto neděli začne Zimní olympiáda dětí a mládeže, kterou tentokrát pořádá MS kraj, slavnostním zahájením v třinecké Werk Aréně.

Na základních školách v Ostravě-Jihu modernizují výuku nové učebny s virtuální realitou

Brýle virtuální reality, 3D tiskárna, iPady, interaktivní tabule, nábytek a další vybavení. To vše obsahují nové moderní učebny, které vzniknou na pěti základních školách v obvodu. Jedná se o projekt města a Ostravy-Jihu, který má za cíl zavést chytré technologie do klasické výuky a zmodernizovat tak vzdělávání.

Stonava slavnostně přivítala nové občánky do života

V sobotu 11. ledna se obřadní síň obecního úřadu ve Stonavě naplnila radostí a slavnostní atmosférou. Obec opět po roce přivítala své nejmladší občánky a připravila pro ně i jejich rodiny tradiční slavnostní akt.

Karin Lednická besedovala se stonavskými čtenáři

Stonavská knihovna ve spolupráci s obcí připravila pro širokou veřejnost další zajímavou akci. Do Stonavy pozvala spisovatelku Karin Lednickou. Beseda s ní se ale neuskutečnila v prostorách knihovny. Se čtenáři se autorka trilogie Šikmý kostel setkala v sále kulturního Domu PZKO.

Chór Stonawa śpiewał dla mieszkańców ELIM-u

Choć od świąt Bożego Narodzenia minął już prawie miesiąc, w Stonawie wciąż unosi się świąteczna atmosfera. Styczeń to czas koncertów kolęd i noworocznych spotkań. Jedno z takich wydarzeń miało miejsce w Domu Opieki Społecznej Elim.

V Karviné se otevřel nový sportovní klub. Je zaměřený na Jiu-Jitsu

V Karviné-Hranicích se otevřel nový sportovní klub, zaměřený na bojové umění Jiu-Jitsu. Už od startu jeho fungování byl o tento sport mimořádný zájem.

Darts Rockers Orlová a Jestřábi Ostrava si to rozdali v šipkách

Ve čtvrtek se v prostorách Slavia Orlová, patřících pod Městský sportovní klub Orlová, odehrál první šipkařský zápas letošního roku. Na domácí půdě přivítal místní tým Darts Rockers Orlová soupeře z Ostravy, tým Jestřábi Ostrava.

Starší žačky Havířova hrají v celorepublikové lize v házené a drží se na prvním místě v boji o titul mistra ČR

Ve sportovní hale Žákovská se konalo druhé kolo celorepublikové ligy házené starších žaček. Havířovská děvčata mají dobře našlápnuto.

Vlakové nádraží v Havířově změní zcela svou podobu
Vydáno 24. června 2011 0:00, Havířov, Bára Kelnerová
Z technického hlediska je budova havířovského nádraží celkově dožilá. Tak shrnuly současný stav České dráhy. Budova je příliš kapacitně velká, energeticky náročná a prostředí je vůči cestujícím nedůstojné. To vše by se mělo již během pár let naprosto změnit.

I o tomto bodu jednali v pondělí zastupitelé na svém pravidelném zasedání. Vizualizaci projektu nového vlakového terminálu přišel na jednání představit Aleš Bartheldi z generálního ředitelství Českých drah. Na návrhu prostranství před vlakovou stanicí se podílelo město Havířov. Každopádně se počítá s novým stáním pro autobusovou dopravu, s tím, že se nebude jednat o nové autobusové nádraží. Dále zde vzniknou nová parkovací místa pro osobní dopravu či taxi službu.

Aleš Bartheldi, Generální ředitelství Českých drah: „Je to terminál, který byl vybudován po vzoru Švýcarska nebo Rakouska. To znamená, že by měl tvořit integrální funkční celek, který bude spojovat jak železniční dopravu, tak autobusovou dopravu. Bude tam zázemí pro cyklisty, bude vybudováno parkoviště a bude uzpůsobeno dalším službám, které jsou spojené s přestupním terminálem."

Předběžně podle studie by měl projekt stát okolo 160 miliónů korun s tím, že 135 miliónů by měla pokrýt dotace. Nicméně České dráhy jako akciová společnost na takto velkou dotaci nemá nárok. Proto přípravné práce, které zahrnují zpracování projektové dokumentace, požádání o dotaci až po výběrové řízení na zhotovitele, vezme na svá bedra magistrát. České dráhy pak budou městu výdaje z velké části kompenzovat z Regionálního operačního programu. Město uhradí část před nádražím a lávku. Celkově byly vypracovány tři varianty.

Petr Smrček, náměstek primátora města Havířova (BEZPP): "Tyto varianty studie proveditelnosti řešení nádražní budovy si vypracovaly České dráhy, a to tak, že první varianta byla v podstatě zachování stávajícího stavu, což bylo z hlediska provozního pro ně absolutně nevyhovující. Druhá varianta zvažovala možnost interiérové vestavby do stávající nádražní budovy tak, aby došlo k omezení energetických úniků a snižování provozních nákladů. Ale stejně by tam vznikl hluchý prostor, který by byl nevyužitý. Proto zvítězila varianta tři. Prvotní studie, jak je prezentována, není však konečnou verzí. Například lávka, která spojuje nádraží se Šumbarkem nebude vedena do elka, ale co nejkratší cestou. Rovněž oproti vizualizaci ubude ostrůvků pro autobusovou dopravu."

Město už nyní začalo pilně připravovat zpracování projektové dokumentace, jelikož žádost o dotaci musí být podána nejpozději v příštím roce. Samotná realizace projektu, pokud nenastanou komplikace, by měla být provedena během roku 2013.

Do nového terminálu by se mohli cestující podívat na počátku následujícího roku. "Potřebujeme navýšit dotaci na dokrytí prokazatelné ztráty." S tímto přišel dopravce ČSAD Havířov před zastupitele. Cestujících každoročně o 3 procenta ubývá, náklady však neustále rostou. Pro tento rok bylo dopravci vyčleněno z rozpočtu téměř padesát milionů korun. Společnost ČSAD nyní požadovala další milión čtyři sta tisíc. I přes určité výhrady některých zastupitelů bylo žádosti vyhověno.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/karvinsko/havirov/7364/vlakove-nadrazi-v-havirove-zmeni-zcela-svou-podobu