V Karviné pokračuje výstavba jihozápadního obchvatu města pro dopravu mezi Českým Těšínem, Bohumínem a Ostravou. Karviná na obchvat čekala dlouhých 30 let. Stavba tří kilometrového úseku je rozdělena do několika fází.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: “Aktuálně se dokončují práce na skrývkách kulturních vrstev, tedy ornice, podornice. Probíhají práce na odtěžení nevhodného podloží násypového tělesa a zahájili jsme práce na sanační vrstvě násypového tělesa."
I tady, u darkovského mostu, probíhají sanační práce. Právě se pokládá geotextilie, která oddělí nevhodné podloží od násypu.
Stavba je velmi specifická. Obchvat vyžaduje někde až desetimetrové násypy.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: "Ten objem nakupovaného materiálu, který přijde jak do násypu, tak do konstrukční vrstvy, je opravdu obrovský. Je třeba do stavby dovézt je cca 800.000 m3, tj. cca 1.600.000 tun materiálu a to různého druhu."
Zhotovitel stavby počítá s pravidelným monitoringem sedání těchto násypů a chování celého území. Mezi jinými je nutné kromě sypkého materiálu navézt také kamenivo.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: "Naváží se také hrubé lomové kamenivo, které je momentálně na mezideponii. To se bude používat pro založení násypového tělesa pod hladinou jezera, u parku Boženy Němcové."
Obchvat bude obsahovat celkem třicet stavebních objektů, jeden most, o délce 207 metrů a jeden podchod pro pěší.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: "Co se týká mostu, běží přípravy na realizaci mostních objektů jsou v plném proudu – projektujeme, plánujeme. Práce na stavbě budou zahájeny po novém roce. Ještě v letošním roce budeme pracovat na přípravných záležitostech chceme stihnout, sanační opatření pod násypovým tělesem, provedení geodrénů délky 14 metrů pro urychlení konsolidace podloží násypu."
Stavba obchvatu se neobejde také bez dopravného omezení. Počítat s ním budou muset řidiči ještě letos, zřejmě v průběhu prosince.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: "Aktuálně vyřizujeme definitivní uzavírku sil. III/4687 v místě, kde silnice kříží trasu nového obchvatu. K uzavírce by mělo dojít do konce tohoto roku. Po tu dobu, co bude uzavírka trvat, se bude jezdit po vyznačené objízdné trase."
Obchvat bude o kilometr kratší než současná trasa přes město. Předpokládá se, že obchvat využije až 9000 vozidel za den.