Tohle jsou prvňáčci ze Základní školy Borovského. Letos si, stejně jako jejich vrstevníci, ještě nestačili pořádně zvyknout na běžný školní režim kvůli zavedené distanční výuce, nepoznali blíže své nové spolužáky a hlavně, museli se učit naučit poznat všechna písmenka a správně držet tužku za pomocí svých rodičů.
Lenka Jelínková, třídní učitelka: “Na to, že učím hodně let v první třídě, tak to mi dalo asi nejvíce zabrat, protože učit číst přes počítač a hlavně učit psát přes počítač, nebylo vůbec jednoduché. Děti jsou opravdu šikovné a já musím pochválit rodiče, protože bez nich bychom to nezvládli."
anketa: prvňáci: "Já už umím všechna písmenka a přečetla jsem Sněhurku. "Umím číst Červenou Karkulku."
Ve chvíli, kdy se zpátky do lavic vrátili, začali učitelé pracovat třeba i na tom, aby děti rozuměli tomu, co čtou.
Lenka Jelínková, třídní učitelka: "Máme spoustu úkolů, to mi chybělo u distanční výuky, že nemohli chodit k tabuli, nemohli úkoly pořádně plnit, tak to teď doháníme."
Práce s textem probíhá různě, tady třeba na tabuli si měly děti zapamatovat všechna slova na písmeno Ž a napsat je na papír. A mnoho dalších.
Lenka Jelínková, třídní učitelka: "Vyber hlavní postavy, to píšou teď za mnou. Oni můžou třeba spojovat, mohou spojovat to přečtené, odpovídat na otázky, řeší posloupnosti v těch daných příbězích, vyhledávají ."
Na prvňáčky se přišel podívat i ředitel školy. Vyzkoušel si, jestli se opravdu naučili číst a po ukázkách a také přečtení těžšího textu, který sám nečekaně přinesl.
Libor Stáňa, ředitel školy: "Na to, že opravdu se scházeli za počítačem hodně dlouho, tak jsme překvapen a jsem spokojen s výsledkem, žáci to ukázali."
A protože jim čtení šlo opravdu dobře, rozhodl se ředitel školy neporušit dlouholetou tradici ve škole a pasoval je na čtenáře.
Libor Stáňa, ředitel školy: "Ta tradice je opravdu hodně dlouhá, letos nebyla v pololetí, kdy děti už umí číst, ale covid nás donutil, že jsme to měli na konci roku, kdy prvňáčky pasujeme do řádu malých čtenářů a myslím, že vést ke čtení a k lásce ke čtení je důležité, je to maličkost, aby si pamatovali, že to čtení je fajn."