Digitální technologie se stala součástí běžného života a zařadila se i do školní výuky napříč předměty. Na Základní škole Prameny ji vyučují už od třetí třídy.
Marie Glatzová, učitelka: "Teď se nacházíme v hodině angličtiny, kde používáme iPady na aplikaci WocaBee, která umožňuje učit děti anglická slovíčka a umocňuje to v nich učivo, považujeme to za dobrou metodu."
I když je výuka zábavná, nepoužívá se každou hodinu. O tom, jak žáci pracují ví učitelka hned, ze svého tabletu.
Marie Glatzová, učitelka: "Spouštím ta cvičení a mě se hned ukazují výsledky, jak to ty děti zvládají."
anketa: žáci 5. ročníku: "Mě se to moc líbí a hlavně mě to baví, protože je to hodně srandovní, ale někdy se u toho i naštvu. "Mě se pracuje dobře, protože máme skvělou paní učitelku."
V učebně informatiky pro první stupeň se malí třeťáci seznamují s robotickými hračkami.
Lucie Bugla, učitelka: "Jako Bee-boty, housenku nebo různé roboty. Ve čtvrté třídě už používají a zdokonalují to, co se naučili, používají kódování, algoritmy a používají kromě robotických hraček také robotické stavebnice Lego-WeDo v učebně Lego. V páté třídě používáme program Scratch."
Práce s robotickými hračkami děti baví.
anketa, žákyně 5. ročníku: "Jsem ráda, že tu jsou, protože je to s nimi velká zábava, programujeme je a učíme se tím." "Hlavně mě baví, když tady máme ty roboty, můžeme programovat kam mají jít. Když máme ty žluté malé, tak to není moc těžké, protože tam máme ty šipky, kamarád ukáže cestu, jen to tam naklikáme a je to."
Děti roboty umí nejen naprogramovat, ale ze stavebnic s si je také umí postavit a rozpohybovat.
Lucie Bugla, učitelka: "To je práce třeba na týden nebo na měsíc, máme to jako projekt a třetí a čtvrtou třídu půlíme, Můžeme chodit s polovinou třídy."
anketa, žáci 5. ročníku: "My jsme dělali mlýnek a je to jednoduché, stačí se kouknout na ten plánek toho lega a hned vám to funguje." "Je to zábavné tím, že to je Lego, s ním jsme si hrál, když jsem byl menší a ještě k tomu používáme tablety, takže to je s tou informatikou hodně propojené a je to dobré, když to jezdí a tak, je to super."
S výukou informatiky začala škola v tomto školním roce.
Dagmar Czinege, ředitelka ZŠ a MŠ Prameny: "Já jsem moc ráda, že jsme pro tento předmět získali mladé ambiciózní učitelky, jedna studuje obor Informatika na Ostravské univerzitě, takže je předpoklad, že tento předmět u nás bude kvalitně učen."
Učitelky musely zpracovat zcela nové osnovy k tomuto předmětu podle předlohy Ministerstva školství a rámcového vzdělávacího programu.