Digitální technologie se stala součástí běžného života a zařadila se i do školní výuky napříč předměty. Na Základní škole Prameny ji vyučují už od třetí třídy.
V učebně informatiky pro první stupeň se malí třeťáci seznamují s robotickými hračkami.
Lucie Bugla, učitelka: "Jako Bee-boty, housenku nebo různé roboty. Ve čtvrté třídě už používají a zdokonalují to, co se naučili, používají kódování, algoritmy a používají kromě robotických hraček také robotické stavebnice Lego-WeDo v učebně Lego. V páté třídě používáme program Scratch."
anketa, žákyně 5. ročníku: "Je to s nimi velká zábava, programujeme je a učíme se tím."
Děti roboty umí nejen naprogramovat, ale ze stavebnic s si je také umí postavit a rozpohybovat.
anketa, žáci 5. ročníku: "Je to zábavné tím, že to je Lego, s ním jsme si hrál, když jsem byl menší a ještě k tomu používáme tablety, takže to je s tou informatikou hodně propojené."
S výukou informatiky začala škola v tomto školním roce.
Dagmar Czinege, ředitelka ZŠ a MŠ Prameny: "Já jsem moc ráda, že jsme pro tento předmět získali mladé ambiciózní učitelky, jedna studuje obor Informatika na Ostravské univerzitě, takže je předpoklad, že tento předmět u nás bude kvalitně učen."
Učitelky musely zpracovat zcela nové osnovy k tomuto předmětu podle předlohy Ministerstva školství a rámcového vzdělávacího programu.