Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Z Ostravy do Karviné konečně bez objížděk! Most je otevřen

Stonava |

Stonavským řidičům a samozřejmě nejen jim se konečně ulevilo. Most přes řeku Olši je otevřen. Ten původní narušila povodeň. Proto nechalo ŘSD vybudovat nový. Do jeho otevření vedla jedna z objízdných tras, spojujících Karvinou s Českým Těšínem, Havířovem a Ostravou i přes katastr Stonavy.

Rozpětí 120 metrů, šířka 22 metrů, dva jedenáctimetrové oblouky. Takové jsou parametry nově otevřeného mostu na tahu Karviná - Ostrava. Díky němu šoférům končí objížďky, časové a benzínové ztráty.

Anketa: "Alespoň si oddychneme my, co bydlíme tady ve Starém Městě. Protože řidiči, kteří jeli, byli naučení jezdit na Ostravu zpaměti, zabloudili, nerespektovali značky a pak se dostávali tady po hlavní silnici přes Staré Město a vyptávali se, jak se dostanou na Ostravu, nebo na tu objížďku. Ale přitom to bylo jasně označené, značky tam byly, jen je nikdo nerespektoval." "Patnáct kilometrů navíc jsem najela, jelikož jsem nemocná, tak jezdím do Ostravy dost často, takže teď to pro mě bude velká úleva." "Je to vynikající. Termín téměř dodržený. Žádný problém."

Lukáš Raszyk (ČSSD), náměstek primátora Karviné: "My jsme tedy už dopředu avizovali, že k tomu dojde. Že to pětiměsíční zavření mostu bude občany bolet. Dělali jsme proto všechna možná opatření, abychom co nejvíce zprůjezdnili město, i když samozřejmě hlavně ve špičkách, co se týká spojnice od Českého Těšína, kde byla hlavní objízdná trasa, tak tam se stálo někdy dvacet minut, až půl hodiny. Je to pro nás velmi zásadní spojení, když to tak řeknu, se zbytkem světa, protože je to hlavní komunikace a napojení na město Ostravu, město Havířov apod. Takže my jsme velmi rádi, že i když s malým zpožděním, tak že se most otevře."

Původní železobetonový most, který byl kolaudován v roce 1967, narušila květnová povodeň. Musel se zbourat a postavit nový.

Lubomír Hýbl,  ředitel ostravské správy ŘSD: "Při statickém posouzení se zjistilo, že by oprava byla velice náročná, tak se rozhodlo, že se provede výstavba nového mostu. Původně jsme předpokládali, že most bude jednopólový, ale z důvodu poddolování území, došlo k třípólové konstrukci, která vyšla zhruba na 180 milionů korun. Myslím si, že ta komplikace, která tady byla s uzávěrou, nebyla zase tak strašně dlouhá. Jednalo se o půl roku. V normálních podmínkách, kdyby to nebyl hejtmanem vyhlášený stav nebezpečí, tak by stavební příprava byla určitě mnohem delší. A i realizace by se nám protáhla."

Martin Mohler, vrchní vedoucí stavby: "Nový most je, narozdíl od čtyřpólového betonového mostu, kde nosná konstrukce byla z klasicky železo-betonu, tak je ocelová nosná konstrukce u tohoto mostu s výplňovou zpřaženou betonovou deskou. Hlavní rozdíl je v tom, že most je výškově nad stoletou vodou. Tzn. že nedojde k tomu, k čemu došlo loni v květnu, tzn. podemletí opěry a hlavně ze čtyřpólového mostu se stal třípólový a podpěry byly dány mimo koryto toku, což byl hlavní důvod výstavby tohoto mostu."

Nový most má tzv. výjimečnou zatížitelnost - unese prý až 196 tun. Jen jeho ocelová konstrukce váží 680 tun.

Nahlásit chybu


Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Dnes 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Včera 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.


Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Herci svým scénickým čtením knížek motivují karvinské děti ke čtení

V rámci místního akčního plánu rozvoje vzdělávání připravila karvinská regionální knihovna pro děti základních škol LiStOVáNí. Jde o scénické čtení, které má děti motivovat ke čtení knížek.

Déšť nepřekazil program zahradní slavnosti karvinského stacionáře

Karvinský denní stacionář Galaxie centrum pomoci pro své klienty i veřejnost připravil tradiční zahradní slavnost. I když akci nepřálo počasí, dobrá nálada návštěvníkům zůstala.

Hendikepovaní sportovci se utkali ve stolním tenise

Mladí lidé s hendikepem se setkali v Havířově na turnaji ve stolním tenise. Jednalo se už o desátý ročník, do kterého se letos poprvé zapojili i sportovci ze Slovenska.

Radnice bude muset znovu investovat do cyklostezky u Lučiny, povodně na ní napáchaly škody

Povodně zcela zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny. Magistrát musí nyní najít řešení, jaký zvolit povrch při následné rekonstrukci. Opravy začnou zřejmě až v příštím roce.

Havířov nařídil plošnou deratizaci potkanů, hlodavci řádili i v Globusu

Potkani představují pro města noční můru. Neustále s nimi bojují i v Havířově, kde musí opět přistoupit k plošné deratizaci. Hlodavci velké škody napáchali i v jednom z hypermarketu.

Z Ostravy do Karviné konečně bez objížděk! Most je otevřen
Vydáno 8. listopadu 2011 0:00, Stonava, Michal Hulva
Stonavským řidičům a samozřejmě nejen jim se konečně ulevilo. Most přes řeku Olši je otevřen. Ten původní narušila povodeň. Proto nechalo ŘSD vybudovat nový. Do jeho otevření vedla jedna z objízdných tras, spojujících Karvinou s Českým Těšínem, Havířovem a Ostravou i přes katastr Stonavy.

Rozpětí 120 metrů, šířka 22 metrů, dva jedenáctimetrové oblouky. Takové jsou parametry nově otevřeného mostu na tahu Karviná - Ostrava. Díky němu šoférům končí objížďky, časové a benzínové ztráty.

Anketa: "Alespoň si oddychneme my, co bydlíme tady ve Starém Městě. Protože řidiči, kteří jeli, byli naučení jezdit na Ostravu zpaměti, zabloudili, nerespektovali značky a pak se dostávali tady po hlavní silnici přes Staré Město a vyptávali se, jak se dostanou na Ostravu, nebo na tu objížďku. Ale přitom to bylo jasně označené, značky tam byly, jen je nikdo nerespektoval." "Patnáct kilometrů navíc jsem najela, jelikož jsem nemocná, tak jezdím do Ostravy dost často, takže teď to pro mě bude velká úleva." "Je to vynikající. Termín téměř dodržený. Žádný problém."

Lukáš Raszyk (ČSSD), náměstek primátora Karviné: "My jsme tedy už dopředu avizovali, že k tomu dojde. Že to pětiměsíční zavření mostu bude občany bolet. Dělali jsme proto všechna možná opatření, abychom co nejvíce zprůjezdnili město, i když samozřejmě hlavně ve špičkách, co se týká spojnice od Českého Těšína, kde byla hlavní objízdná trasa, tak tam se stálo někdy dvacet minut, až půl hodiny. Je to pro nás velmi zásadní spojení, když to tak řeknu, se zbytkem světa, protože je to hlavní komunikace a napojení na město Ostravu, město Havířov apod. Takže my jsme velmi rádi, že i když s malým zpožděním, tak že se most otevře."

Původní železobetonový most, který byl kolaudován v roce 1967, narušila květnová povodeň. Musel se zbourat a postavit nový.

Lubomír Hýbl,  ředitel ostravské správy ŘSD: "Při statickém posouzení se zjistilo, že by oprava byla velice náročná, tak se rozhodlo, že se provede výstavba nového mostu. Původně jsme předpokládali, že most bude jednopólový, ale z důvodu poddolování území, došlo k třípólové konstrukci, která vyšla zhruba na 180 milionů korun. Myslím si, že ta komplikace, která tady byla s uzávěrou, nebyla zase tak strašně dlouhá. Jednalo se o půl roku. V normálních podmínkách, kdyby to nebyl hejtmanem vyhlášený stav nebezpečí, tak by stavební příprava byla určitě mnohem delší. A i realizace by se nám protáhla."

Martin Mohler, vrchní vedoucí stavby: "Nový most je, narozdíl od čtyřpólového betonového mostu, kde nosná konstrukce byla z klasicky železo-betonu, tak je ocelová nosná konstrukce u tohoto mostu s výplňovou zpřaženou betonovou deskou. Hlavní rozdíl je v tom, že most je výškově nad stoletou vodou. Tzn. že nedojde k tomu, k čemu došlo loni v květnu, tzn. podemletí opěry a hlavně ze čtyřpólového mostu se stal třípólový a podpěry byly dány mimo koryto toku, což byl hlavní důvod výstavby tohoto mostu."

Nový most má tzv. výjimečnou zatížitelnost - unese prý až 196 tun. Jen jeho ocelová konstrukce váží 680 tun.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/karvinsko/stonava/8873/z-ostravy-do-karvine-konecne-bez-objizdek-most-je-otevren