Jinak to prostě nešlo, shodně tvrdí investoři velké rekonstrukce výškovických mostů - řidiči si často myslí opak. Kvůli kritickému stavu mostů a dalším dopravním stavbám v Ostravě ale nešlo vytvořit komfortnější harmonogram prací a výluk. "Technologicky to nejde. Most je z jednoho kusu a nejde jezdit na půlce. Most se musí zbořit, jiná možnost není," vysvětluje náměstek hejtmana MS kraje Jakub Unucka (ODS).
Od loňského jara tady vznikly nové západní mosty a severozápadní rampa. Po převedení tramvajové dopravy tak může začít demolice. "Stávající staré mosty se budou bořit a Rudná bude uzavřena, stejně jako v loňském roce. Firma potom bude stavět čtyři nové mosty - cyklo, silniční a tramvajový, tak aby, pevně doufáme, se ty mosty na konci roku otevřou," dodává Jakub Unucka.
Místo je tedy průjezdné jen pro složky integrovaného záchranného systému. Do té doby budou muset řidiči mosty objet po Čujkovově a Plzeňské ulici. Velkou část z nákladů na opravu Výškovických mostů, tedy zhruba 328 milionů korun bez DPH hradí Evropská unie, o zbytek financí se dělí Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, respektive dopravní podnik. Na nové mosty by řidiči měli vyjet na konci letošního roku.