Každou hodinu vyjíždějí z Hvězdy autobusy kyvadlové dopravy na Ovčárnu a vyvážejí stovky lyžařů i pěších turistů.
Oldřich Pilc, provozovatel: „Máme to upravené prakticky z Ovčárny přes Švýcárnu, Praděd až na vřesovku a další tratě vedou až na Dlouhé Stráně, takže celkově upravených asi 60 km tratí.“
Každému se po výjezdu na vrcholky hor otevřou krásné výhledy od Tater až po Krkonoše a z mraků vylézají nejvyšší okolní vrcholy, Keprník, Králický Sněžník a další.
Anketa, návštěvníci hor: „Jsme na výletě, valíme na Praděd a pak přes Švýcárnu na Červenohorské sedlo.“
„Tak jedeme na Švýcárnu, pak na Praděd a zase zpátky, abychom zjistili, že nad těmi mraky je vždycky sluníčko.“
„Paráda, supr sníh, supr stopy, díky.“
Také Horská služba zažívá díky provozu areálů v podhůří celkem běžný zimní provoz.
Jiří Hejtmánek, záchranář, Horská služba Ovčárna: „Nejvíc úrazů je na sjezdovkách při sjezdovém lyžování. Něco se může stát i na běžkách, včera jsme vezli z hřebenu pána, který si poranil kolenní vazy, takže normální zima taková.“
Běžecké tratě jsou vzorně upravené také díky finanční podpoře obou sousedních krajů, Moravskoslezkého a Olomouckého.
Slávek Tejnský, rolbař: „Ta pradědská rolba se stará o nejvyšší část toho pracovního názvu Severní hřeben, jak tomu říkáme, na který navazuje potom rolba ze sedla a vlastně děláme tu hlavní magistrálu. Když je hezké počasí, hlídáme kvalitu stopy, když začne být nekvalitní, tak ji projíždíme znovu.“