Poslední úsek obchvatu Třince napojuje rychlostní silnici od hranice se Slovenskem na dálnici D48. Především kamiony už vůbec nemusí projíždět obcemi a lidé se tam budou cítit bezpečněji.
Anketa: No konečně se to tady uklidní. A nebude takový provoz, protože tady přejít přes cestu to je…”
Anekta: “Určitě to bude bezpečnější pro malé děti, které tady chodí do školy a lidé od vlaku. Tady se nedá přejít ta silnice. to je šílené. A i ten hluk hrozný, prostě katastrofa.”
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: “Ten řádný termín dokončení je až letošní srpen. To, že se snažíme v tomhle alespoň ulevit lidem v Hnojníku nebo ve Stříteži, tak toho věřím dosáhneme zprovozněním toho polovičního profilu. Už to významně uleví dopravě, ale pochopitelně na to finální dokončení stavby bude třeba počkat do toho srpna.”
Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec), primátorka Třince: “Obrovská radost. Trvalo to sice dlouho, ale všichni, kteří jsme u toho byli, tak víme s kolika různými peripetiemi jsme se museli potýkat. A je to vlastně 13. ministr, kterému se podařilo dotáhnout celý ten třetí úsek a obchvat Třince, bez něj by nebyl úplný. Stále nás trápil prach, hluk a samozřejmě i hrozně nebezpečný výjezd tady z Nebor.”
Minimálně do srpna se řidiči musí smířit s omezeným provozem.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: “Pojede se prostě v režimu 1+1, to znamená že nebude možné předjíždět a zúžením se projede až k dálnici D48.”
Samotný obchvat sice není zpoplatněný, protože se však přímo napojuje na dálnici, nesmí na poslední úsek řidiči najíždět bez dálničního poplatku.