Češi a Poláci chtějí společně opravit hraniční most, jehož větší část pochází z roku 1899, třetina pak z období po druhé světové válce. Před samotnou rekonstrukcí ale musí zjistit, v jakém je stavu, aby se mohli pustit do projektování a shánění peněz.
Zjišťovat závady na své části mostu budou i Poláci. Jejich část mostu je konstruována jinak, protože je na rozdíl od té české původní.
O nejkrajnější variantě, tedy nutnosti most kvůli havarijnímu stavu pro motoristy zcela uzavřít, se hovoří pouze v náznacích.
Partneři by po vyhodnocení stavebního průzkumu chtěli co nejdříve požádat o evropské dotace na financování opravy.
Stavba pevného ocelového tříobloukového mostu vycházela z návrhu opavského krajského stavitelského úřadu. Začala 1. září 1898, dokončena byla o třináct měsíců později. V roce 1939 byl most při ústupu polských vojsk částečně poškozen. Kvůli výbuchu trhaviny se do Odry zřítil první oblouk.
Různá provizorní řešení trvala až do roku 1966, kdy byla celá konstrukce posunuta. V roce 1967 se dostalo na obnovu mostu, vybudování nového pilíře a zahájení silničního provozu. Poslední stavební úpravy si vyžádala závažná poškození, ke kterým došlo během povodní v roce 1997. Od této doby je ze statických důvodů provoz zúžen pouze na jeden jízdní pruh.