Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek Správy silnic MSK: “Je to silnice II. třídy, která spojuje město Bohumín s polskou stranou, obcí Chalupki, tento most je ve špatném stavu a polská strana, vzhledem k tomu, že chce opravovat tento most, oslovila Správu silnic MSK, aby společně opravili tento most.”
Lumír Macura (SOCDEM), místostarosta Bohumína: “Všichni cítíme, že už po těch letech v dobrém stavu není. Já si myslím, že obyčejný laik to nepozná, ale všichni víme, že ta ocelová část je zkorodovaná a já si myslím, že i ta mostová konstrukce. V podstatě i Starobohumíňáci kdysi usilovali o obnovení tohoto přechodu, aby se oživil život ve Starém Bohumíně. Dnes se ozývají spíše hlasy opačné, že přece jen ta doprava tady hlučí, protože tady na náměstí jsou žulové kostky. Takže jsou různé názory, zda by most měl být v provozu pro dopravu automobilovou, či nikoliv.”
Na místě také hrozí, že most bude po zjištění jeho reálného stavu zcela uzavřen. Jde ale o nejkrajnější variantu.
Lumír Macura (SOCDEM), místostarosta Bohumína: “Ale samozřejmě nic dramatického se nestane, protože tady hned kousek dál je poměrně dobrý a nový hraniční most, ten vlastně navazuje na přivaděč na dálnici.”
Marek Melichárek, technicko-provozní náměstek Správy silnic MSK: “V prvním čtvrtletí bude vyhodnocena diagnostika a opět se spojíme s polskou stranou a dohodneme se na opravě. V první řadě to asi bude projektová dokumentace. Aby byla oprava v souběhu z české i polské strany, aby se most opravil a znovu se stal úplně průjezdný, bez jakéhokoliv omezení.”
Města na obou stranách mostu by chtěla po vyhodnocení průzkumu co nejdříve požádat o evropské dotace na financování opravy. Podle bohumínského místostarosty samotné stavební práce pravděpodobně nezačnou dříve než v roce 2025.