Nehoda se stala ve středu kolem 5:45 ráno na přejezdu v Dolní Lutyni na Karvinsku.
Soňa Štětínská, mluvčí PCŘ MSK: "Dle dosud zjištěných informací zůstalo vozidlo s návěsem, převážející vrtnou soupravu, z dosud nezjištěných příčin stát na závorami i signalizačním zařízením zabezpečeném železničním přejezdu."
Zuzana, svědkyně: "Jel kamioňák a vezl vrtací soupravu na návěsu, ale byl nízko a sekl se v tom zlomu. Když to chtěl hydraulikou zvednout, tak se spustily závory. Jel vlak, on uskočil a vlak nabral tu vrtací soupravu a rozšrotoval celou mašinu."
Srážku bohužel nepřežil strojvedoucí ročníku 1993. Ve vlaku cestovalo na 70 lidí, kterým pomohli ven hasiči, některé museli vyprostit. Záchranáři pak ošetřili dvě desítky zraněných.
Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MSK: "Na místě události probíhalo třídění účastníků nehody a týmy ošetřovaly celkem 20 pacientů ve věkovém rozpětí sedmnácti až pětašedesáti let. Utrpěli vesměs lehčí a středně těžká poranění, a to hrudníků, hlav, končetin a páteře. Po poskytnutí přednemocniční neodkladné péče bylo postupně 18 osob transportováno do okolních nemocnic – v Karviné, Havířově, Bohumíně, a dále do Městské a Fakultní nemocnice Ostrava. Dva zranění byli ošetřeni na místě zásahu, jejich stav nevyžadoval přepravu do zdravotnického zařízení."
V nemocnicích stále zůstává pět lidí se středně těžkými zraněními. Jejich stav je stabilizovaný. Společnost aktuálně nejvíce řeší, že k nehodě vůbec nemuselo dojít. Železniční přejezd totiž není v rovině. Je na něm převýšení a doslova velký hrbol, který byl pro soupravu s podvalníkem těžko překonatelný. Ukazuje se také, že v místě jsou rýhy v asfaltu, které potvrzují, že tam měly v minulosti problémy už i jiná auta.
Jan Kučera, generální inspektor Drážní inspekce: "Stavebně technické uspořádání přejezdu bude určitě jednou z částí našeho vyšetřování. Máme zdokumentované stopy na vozovce nad železničním přejezdem a je předmětem šetření, kdy tyto stopy vznikly."
Policie ještě v den nehody zadržela řidiče kamionu, ale nikoho zatím neobvinila.
Soňa Štětínská, mluvčí PCŘ MSK: "Karvinští kriminalisté zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. V současnosti vyhodnocují veškeré dostupné indicie, provádějí výslechy svědků. Prověřují možnost trestní odpovědnosti fyzických i právnických osob. Dosud nebyl nikdo obviněn. Pro zdárné objasnění věci budou přizváni znalci z různých oborů. Předpokládáme, že prověřování bude trvat v řádu několika měsíců."
Na místě nehody intenzivně pracují profesionální i drážní hasiči, zaměstnanci Správy železnic i Záchranný útvar HZS ČR. Ve středu odpoledne probíhalo odpojování poškozených vagonů, které byly odtaženy do depa v Bohumíně.
Martin Kavka, mluvčí HZS Správy železnic: "Jednotky hasičů se na místě vystřídaly. Na řadu přijde postupné odstraňování poškozeného vagonu. S odstraňováním následků nehody pomáhá speciální jeřáb. Musíme postupovat opatrně, aby nedošlo k dalšímu poškození infrastruktury. Připraven je i vyprošťovací tank.
Škoda byla předběžně vyčíslena na 37 milionů korun. Provoz na železničním koridoru mezi Bohumínem a Karvinou, kudy jezdí i vlaky na Slovensko, se má po tragické srážce obnovit po jedné koleji až v sobotu.