Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Modernizovaná mašina pro osoblažskou úzkokolejku nastartovala motor

Celý MS kraj |

Kompletní oprava a modernizace úzkorozchodné mašinky 705.914-0 dosáhla významného milníku. V uplynulých týdnech došlo v dílnách v Kutné Hoře k prvnímu nastartování motoru. V dalších dnech pak probíhaly práce na lokomotivě s funkčním motorem, především přesné seřízení výkonu motoru, což se provádí na tzv. suchém odporníku.

V průběhu jara se očekává dokončení všech prací na opravě a modernizaci lokomotivy, její přeprava na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha a následně zahájení funkčních zkoušek a zkušebního provozu. Pro letní sezónu 2024 by tak měly být k dispozici na úzkokolejce dvě provozní lokomotivy řady 705.

Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah: "České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Při hlavní opravě došlo ke kompletní opravě všech součástí lokomotivy včetně úprav hlavního rámu a oprav zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili úplně nový spalovací motor typu TEDOM TD 242 RV TA 25 242, který splňuje současné emisní limity Stage IIIA, a trakční alternátor Siemens."

Obměnou prošla elektrická výzbroj lokomotivy, zcela nové je chlazení hnacího agregátu, moderní řídicí systém a pulty řízení na stanovištích strojvedoucích.

Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah: "Podvozky s trakčními motory zůstaly původní a prodělaly kompletní opravou ve středisku údržby ČD v Olomouci. Skříň lokomotivy nese jeden z původních nátěrů, který je však odlišný od druhé provozní lokomotivy ČD na Osoblažce. Bohužel obnova lokomotivy nabrala velké zpoždění."

Motorové lokomotivy řady 705 byly vyráběny v letech 1954, 1955 a 1958 v pražské lokomotivce ČKD. Na úzkorozchodných tratích ČSD s rozchodem 760 mm nahradily parní lokomotivy a část z nich se exportovala do Sovětského svazu. Celkem vzniklo 66 lokomotiv, z toho 21 pro Československo. V současné jsou to nejstarší pravidelně provozované stroje na území Česka. Lokomotivy pro rozchod 760 mm mají maximální rychlost 50 km/h, výkon 258 kW, délku 12,7 metru a hmotnost přes 30 tun. Pro Osoblažku mají ČD vyhrazené dvě lokomotivy, další (705.916) je pak exponátem ve sbírce železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka.

Nahlásit chybu


K tématu

Další úzkorozchodná lokomotiva se po více než čtyřech letech vrátila na Osoblažku

4. března 2024 17:19 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Motorová lokomotiva 705.914 byla v těchto dnech po opravě u společnosti CZ LOKO přepravena domů na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Na Osoblažce bude dodavatel pokračovat ve zprovoznění lokomotiv přímo na úzkorozchodné dráze.

Milovníci železnice si v Ostravě prohlédli historické lokomotivy

Železniční muzeum moravskoslezské připravilo pro milovníky železnice a vlaků speciální den s historickými vozidly. Zájem o prohlídku půl století starých lokomotiv využily převážně rodiny s dětmi.

Elektroloď na Slezské Hartě i vybrané turistické vlaky získají opět finanční podporu kraje

6. září 2024 14:03 | Celý MS kraj | Jiří Cileček

Moravskoslezský kraj podpoří i v příštích třech letech provoz vodní dopravy na Slezské Hartě, přispívat bude i na výletní vlaky. Krajské peníze obdrží Hvozdnický expres, Osoblažka a výletní vlaky Slezského železničního spolku. Na tuto podporu cestovního ruchu půjde v letech 2025 až 2027 6,1 milionu korun.


Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Včera 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Mladíci v Havířově spáchali dvě loupeže, jeden byl obviněn, druhý není trestně odpovědný

Včera 10:42 | Havířov | Lukáš Zavadil

Kriminalisté v Havířově během pátečního odpoledne 27. září rychle dopadli dva mladíky, kteří měli na svědomí loupežné přepadení seniorky. K přepadení došlo ve chvíli, kdy žena vyrazila na nákup. Během pátrání ale muži zákona objasnili i další loupež, ke které došlo o dva dny dříve.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Svatováclavská jízda zastavila také u zámku ve Studénce

Historické automobily a motocykly projely v den státního svátku Novojičínskem. Tradiční Svatováclavská jízda veteránů zastavila také u zámku ve Studénce.

V Opavě pokračují s odklízením následků povodně, těžká technika brzy zamíří i do zahrádkářských osad

3. října 2024 17:59 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Práce na odklízení následků ničivé povodně stále nekončí. Lidé stále uklízí své domovy, veškeré zničené věci mohou nechávat před domy. Hromady poté odváží těžká technika.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Největší akcí roku v Rýmařově byly Dřevařské, lesnické a myslivecké dny

2. října 2024 17:45 | Celý MS kraj | Karel Soukop | Jesenický expres

Vždy každé dva roky se v Rýmařově koná největší akce ve městě, jakou jsou Dřevařské, lesnické a myslivecké dny. Park ve Flemmichově zahradě vždy zaplní tisíce návštěvníků, aby si užili umění dřevařů, lesnickou techniku, myslivecké expozice i kulturní programy. Nejinak tomu bylo i letos.

Modernizovaná mašina pro osoblažskou úzkokolejku nastartovala motor
Vydáno 22. února 2024 17:03, Celý MS kraj, Jiří Cileček
Kompletní oprava a modernizace úzkorozchodné mašinky 705.914-0 dosáhla významného milníku. V uplynulých týdnech došlo v dílnách v Kutné Hoře k prvnímu nastartování motoru. V dalších dnech pak probíhaly práce na lokomotivě s funkčním motorem, především přesné seřízení výkonu motoru, což se provádí na tzv. suchém odporníku.

zdroj foto: České dráhy

V průběhu jara se očekává dokončení všech prací na opravě a modernizaci lokomotivy, její přeprava na úzkorozchodnou dráhu Třemešná ve Slezsku – Osoblaha a následně zahájení funkčních zkoušek a zkušebního provozu. Pro letní sezónu 2024 by tak měly být k dispozici na úzkokolejce dvě provozní lokomotivy řady 705.

Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah: "České dráhy investovaly do obnovy několik milionů korun. Při hlavní opravě došlo ke kompletní opravě všech součástí lokomotivy včetně úprav hlavního rámu a oprav zkorodovaných částí skříně. Technici dosadili úplně nový spalovací motor typu TEDOM TD 242 RV TA 25 242, který splňuje současné emisní limity Stage IIIA, a trakční alternátor Siemens."

Obměnou prošla elektrická výzbroj lokomotivy, zcela nové je chlazení hnacího agregátu, moderní řídicí systém a pulty řízení na stanovištích strojvedoucích.

Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah: "Podvozky s trakčními motory zůstaly původní a prodělaly kompletní opravou ve středisku údržby ČD v Olomouci. Skříň lokomotivy nese jeden z původních nátěrů, který je však odlišný od druhé provozní lokomotivy ČD na Osoblažce. Bohužel obnova lokomotivy nabrala velké zpoždění."

Motorové lokomotivy řady 705 byly vyráběny v letech 1954, 1955 a 1958 v pražské lokomotivce ČKD. Na úzkorozchodných tratích ČSD s rozchodem 760 mm nahradily parní lokomotivy a část z nich se exportovala do Sovětského svazu. Celkem vzniklo 66 lokomotiv, z toho 21 pro Československo. V současné jsou to nejstarší pravidelně provozované stroje na území Česka. Lokomotivy pro rozchod 760 mm mají maximální rychlost 50 km/h, výkon 258 kW, délku 12,7 metru a hmotnost přes 30 tun. Pro Osoblažku mají ČD vyhrazené dvě lokomotivy, další (705.916) je pak exponátem ve sbírce železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000041682/modernizovana-masina-pro-osoblazskou-uzkokolejku-nastartovala-motor