Železniční doprava v MS kraji je dlouhodobě nevýdělečná. Částka 880 milonů korun je pro MS kraj neúnosná.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Určitě se budeme snažit o snížení této částky, protože i s tím, jak se snižují příjmy v rozpočtu kraje, tak my již nejsme schopni tuto částku dále natahovat."
Kraj se v memorandu zavázal, že částka, kterou bude dopravci přispívat, poroste o inflaci. Teď se ale do příspěvku přidávají další poplatky.
Daniel Havlík (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Nám se k tomu začínají navyšovat například poplatek za železniční cestu, poplatek za solární daň."
České dráhy se podle svých slov snaží šetřit, kde se dá, včetně propouštění zaměstnanců. S krajem bude o snížení příspěvku jednat.
Miroslav Klih, ředitel KCOD Ostrava, České dráhy, a.s.: "Zatím nehovoříme o snížování počtu vlaků nebo uzavírání některých regionálních tratí, ale je pravda, že jednáme o té částce, kterou má MS kraj zaplatit. Vše je možné, já nevím, jak to dopadne."
MS kraj přispívá na vlakovou a autobusovou dopravu bezmála miliardou a půl, což je pětina rozpočtu kraje. Podle vedení tak nezbývají peníze na další investice.