Nové nástupiště, kam budou přijíždět vlaky ze Studénky nebo z Veřovic. V obou směrech se otevírají obrovské možnosti dalších spojení. Za více než půl miliardy korun vznikl silniční nadjezd, téměř tři kilometry tratě ze Sedlnice k letištní hale a u ní přestupní terminál, kterým cestující projdou suchou nohou až k odbavení.
Ivan Strachoň (KSČM), náměstek hejtmana MS kraje: “Není samozřejmě do této doby naplněna kapacita, která byla předpokládána, že se bude odbavovat více než milion cestujících ročně, ale samozřejmě kraj pro to dělá kroky, aby se počet cestujících zvýšil.”
Po trati budou jezdit i nákladní vlaky, v brzké době tady vyroste i cargo terminál. Kromě cestujících na letiště budou spojení využívat také zaměstnanci firem z místní průmyslové zóny.
Miroslav Novák (ČSSD), hejtman MS kraje: “To je přesně ten komfortní způsob dopravy. Není to jen ze Studénky, ten spoj bude dál pokračovat na Ostravu, Havířov a Český Těšín. To znamená, že ta škála je veliká.”
Stavebníkům dělal problém odtok vody na rovném povrchu v okolí letiště. Vše vyřešily až vsakovací jímky.
Jan Klimša, zástupce zhotovitele, EUROVIA CS: “To byl asi hlavní problém celé té stavby, že jsme tady byli soustavně pod hladinou spodní vody. Jinak ta trať je funkční, je zahloubená, největší hloubka v terénu je 2,7 metru.”
České dráhy tady po ukončení zkušebního provozu nasadí soupravy City Elefant. Během dne by mělo jezdit celkem 9 párů vlaků. Ostrý provoz na trati začne 13. dubna příštího roku.