Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Beseda s Pavlem Halou o bezpečnosti na železničních přejezdech

Celý MS kraj |

S Pavlem Halou, vedoucím oddělení komunikace Správy železniční dopravní cesty, jsme diskutovali o bezpečnosti na železničních přejezdech.

TV Polar: Kolik máme v MS kraji železničních přejezdů?

Pavel Hala, vedoucí odd. komunikace Správy železniční dopravní cesty: "V MS kraji eviduje Správa železnic celkem 646 železničních přejezdů, jen pro dokreslení, v celé ČR evidujeme 8282 přejezdů."

TV Polar: Jak jsou chráněny přejezdy?

PH: "Máme přibližně třetinu železničních přejezdů chráněných světelným výstražníkem, někde doplněným závorami, jinak je každý železniční přejezd chráněný vyhláškou, všichni účastníci jsou si toho vědomi a přistupují na tato pravidla tím, že absolvují autoškolu a dostanou řidičský průkaz."

TV Polar: Jak se vám daří snižovat nepříznivé bilanční číslo dopravních nehod na přejezdech?

PH: "Paradoxem je, že v drtivé většině tragických dopravních nehod, také podle údajů drážní inspekce ČR, dochází na přejezdech s vyšším stupněm zabezpečení. Na přejezdech, které jsou frekventované, tak v rámci fondu, který máme od roku 2004 garantovaný ve výši asi 150 milionů ročně, zvyšujeme bezpečnost. To znamená, že osazujeme železniční přejezdy novým způsobem zabezpečení a zvyšujeme tímto bezpečnost. Po vzoru moderních železničních infrastuktur v evropských zemích, jako například ve Velké Británii apod. se Správa železniční dopravní cesty zapojila do mezinárodního projektu Salkat. Jedná se o projekt EU, ale zapojili se do něj - Izrael, Austálie, Kanada apod., takže se jedná o mezinárodní projekt, který je zaměřen na koordinaci silničního a železničního sektoru. Projekt se zaměřuje především na prevenci, to znamená na eliminaci nebezpečného chování některých účastníků silničního provozu na železničních přejezdech. Jedná se o celoroční kampaň. Dnes budeme představovat propagační film, který je určen pro autoškoly, protože tam vidíme cílovou skupinu a největší potenciální nebezpečí. Je určen také široké veřejnosti a bude ke stažení na portálu Správy železniční dopravní cesty."

Když se vrátíme k železničním přejezdům, v loňkém roce jste je očíslovali, proč?

PH: "Očíslování přejzdů je jedna z pomůcek, která přispívá k rychlé indentifikaci železničního přejezdu, na které se například stane dopravní nehoda. Očíslovaný přejezd je jednoduchou pomůckou, jak na linku 112 dát vědět o jaký přejezd se jedná."

Nahlásit chybu


V Ostravě-Porubě pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

Havířov bojuje s potkany, ti si ve velkém pochutnávali i v hypermarketu

Potkani představují pro města noční můru. Neustále s nimi bojují i v Havířově, kde musí opět přistoupit k plošné deratizaci. Hlodavci velké škody napáchali i v jednom hypermarketu.

Senior v nazouvácích se ztratil na procházce, policie ho našla několik kilometrů od domova

Dnes 10:01 | Studénka | Lukáš Zavadil

Úterní pátrání po téměř 80letém seniorovi na Novojičínsku mělo šťastný konec. Muž, který se vydal na procházku bez mobilního telefonu a v nazouvácích, byl nalezen několik kilometrů od domova díky rychlému zásahu policie a spolupráci s veřejností. Senior byl převezen do nemocnice, kde se potvrdilo, že je v dobrém zdravotním stavu.

Začala podzimní výzva 10 000 kroků, zapojit se může úplně každý

Od října začala další pravidelná výzva 10 tisíc kroků. Kdo se do ní zapojí, zlepší si kondici a přispěje k lepšímu zdraví a životnímu stylu. Ti nejlepší budou navíc odměněni. Zapojit se mohou jednotlivci i týmy všech věkových kategorií. A soutěží se také v rámci jednotlivých měst.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Technické služby fungují pod odborem údržby majetku, na zimu jsou připraveny

Studénka připravuje založení vlastních technických služeb. Zatím fungují jako oddělení v rámci odboru údržby majetku. Rozhodli o tom zastupitelé na poslední schůzi. Město pokračuje i v nákupu nové techniky.

Povodně zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny

Povodně zcela zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny. Magistrát musí nyní najít řešení, jaký zvolit povrch při následné rekonstrukci. Opravy začnou zřejmě až v příštím roce.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Je to tu! Síť stezek pro bikery v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Největší akcí roku v Rýmařově byly Dřevařské, lesnické a myslivecké dny

Včera 17:45 | Celý MS kraj | Karel Soukop

Vždy každé dva roky se v Rýmařově koná největší akce ve městě, jakou jsou Dřevařské, lesnické a myslivecké dny. Park ve Flemmichově zahradě vždy zaplní tisíce návštěvníků, aby si užili umění dřevařů, lesnickou techniku, myslivecké expozice i kulturní programy. Nejinak tomu bylo i letos.

Senioři po povodních neuspěli s žádostí o mimořádnou pomoc

Úřad práce v souvislosti s povodněmi, které mnoha lidem zničily domovy a majetek, nabídl mimořádnou okamžitou pomoc. Bohužel, podle našich zjištění, odcházejí někteří lidé s nepořízenou. Zklamání z jednání jedné z referentek úřadu práce zažili i senioři z Českého Těšína.

Jaké formy pomoci nyní potřebují lidé postižení povodněmi

Dobrovolnická, materiální, finanční a psychosociální - to jsou druhy pomocí, které jsou nyní potřebné v oblastech zasažených povodněmi. Jejich rozdělení obstarávají nevládní organizace, ale mohou se zapojit i lidé, zejména prostřednictvím sbírek.

Beseda s Pavlem Halou o bezpečnosti na železničních přejezdech
Vydáno 1. ledna 2008 0:00, Celý MS kraj, Renáta E. Orlíková
S Pavlem Halou, vedoucím oddělení komunikace Správy železniční dopravní cesty, jsme diskutovali o bezpečnosti na železničních přejezdech.

TV Polar: Kolik máme v MS kraji železničních přejezdů?

Pavel Hala, vedoucí odd. komunikace Správy železniční dopravní cesty: "V MS kraji eviduje Správa železnic celkem 646 železničních přejezdů, jen pro dokreslení, v celé ČR evidujeme 8282 přejezdů."

TV Polar: Jak jsou chráněny přejezdy?

PH: "Máme přibližně třetinu železničních přejezdů chráněných světelným výstražníkem, někde doplněným závorami, jinak je každý železniční přejezd chráněný vyhláškou, všichni účastníci jsou si toho vědomi a přistupují na tato pravidla tím, že absolvují autoškolu a dostanou řidičský průkaz."

TV Polar: Jak se vám daří snižovat nepříznivé bilanční číslo dopravních nehod na přejezdech?

PH: "Paradoxem je, že v drtivé většině tragických dopravních nehod, také podle údajů drážní inspekce ČR, dochází na přejezdech s vyšším stupněm zabezpečení. Na přejezdech, které jsou frekventované, tak v rámci fondu, který máme od roku 2004 garantovaný ve výši asi 150 milionů ročně, zvyšujeme bezpečnost. To znamená, že osazujeme železniční přejezdy novým způsobem zabezpečení a zvyšujeme tímto bezpečnost. Po vzoru moderních železničních infrastuktur v evropských zemích, jako například ve Velké Británii apod. se Správa železniční dopravní cesty zapojila do mezinárodního projektu Salkat. Jedná se o projekt EU, ale zapojili se do něj - Izrael, Austálie, Kanada apod., takže se jedná o mezinárodní projekt, který je zaměřen na koordinaci silničního a železničního sektoru. Projekt se zaměřuje především na prevenci, to znamená na eliminaci nebezpečného chování některých účastníků silničního provozu na železničních přejezdech. Jedná se o celoroční kampaň. Dnes budeme představovat propagační film, který je určen pro autoškoly, protože tam vidíme cílovou skupinu a největší potenciální nebezpečí. Je určen také široké veřejnosti a bude ke stažení na portálu Správy železniční dopravní cesty."

Když se vrátíme k železničním přejezdům, v loňkém roce jste je očíslovali, proč?

PH: "Očíslování přejzdů je jedna z pomůcek, která přispívá k rychlé indentifikaci železničního přejezdu, na které se například stane dopravní nehoda. Očíslovaný přejezd je jednoduchou pomůckou, jak na linku 112 dát vědět o jaký přejezd se jedná."

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/2726/beseda-s-pavlem-halou-o-bezpecnosti-na-zeleznicnich-prejezdech