Lídři Moravskoslezského kraje a vedení Frýdku-Místku se schází v malé zasedací síni frýdecko-místeckého magistrátu. Důvodem setkání je dopravní situace v regionu. Na toto téma probíhala diskuze s ministrem dopravy Pavlem Dobešem. Konkrétně se řešil primárně frýdecko-místecký obchvat a mostní konstrukce estakády - tedy hlavní tah městem, který je v žalostném stavu.
Pavel Dobeš (VV), ministr dopravy: "Budou tam záchytné sítě. A v průběhu roku 2012 vyřešíme rekonstrukci této stavby a to z toho důvodu, že v této chvíli opravdu nevyhovuje. Co se týká samotného obchvatu Frýdku-Místku, tak jsme tuto otázku samozřejmě otevřeli. V tuto chvíli je ze strany ministerstva dopravy ochota pro tuto stavbu. A je důležité, abychom nejen na úrovni náměstků, což už proběhlo na úrovni ministerstva dopravy a ministerstva financí, ale potom pokud to bude možné i na úrovni ministrů - tzn. ministerstva dopravy a financí, řešili tu ekologická zátěž, kterou je Skatulův hliník. A pokud by se podařilo vyjmout tuto zakázku z toho velkého ekotendru, tak pak už by vlastně frýdecko-místeckému obchvatu nestálo nic v cestě. Předpokládám, že samotné jednání proběhne ještě do konce tohoto roku. Já požádám pana ministra, aby se vyjádřil k tomu, kdy bude ukončen celkový ekotendr a jestli je možné tu zakázku z toho celkového ekotendru vyjmout. A pak by to v podstatě znamenalo přípravu stavby."
Petr Cvik (ČSSD), primátor Frýdku-Místku: "Takže jsme slíbili, že vyvineme veškeré možnosti a tlak na ministerstvo financí tak, aby se nějakým způsobem problematika Skatulova hliníku vyřešila a zároveň pan ministr slíbil, že v momentě kdy to bude vyřešeno, tak by obchvat Frýdku-Místku mohl být zařazený do toho finančního programu tak, abychom se skutečné realizace dočkali."
Pokud by šlo vše podle plánu, veškeré přípravy na stavbu by se mohly rozjet v průběhu roku 2013. Neméně důležitými body jednání byla i silnice I/56 - prodloužená Místecká a I/11 - silnice vedoucí z Ostravy do Opavy. Za Moravskoslezský kraj se jednání zúčastnil náměstek hejtmana kraje Miroslav Novák.
Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje: "Na dnešním jednání s ministrem dopravy v Moravskoslezském kraji bylo otevřeno několik otázek. Byly to stavby, které jsou rozestavěny z minulosti a stavby, které jsou dlouhodobě prioritou Moravskoslezského kraje. Nyní se nacházíme ve Frýdku-Místku, kde zazněl jasný příslib, že pakliže ministerstvo financí dokáže odstranit ekologickou škodu, která je předmětem trati obchvatu Frýdku-Místku, tak je ministerstvo dopravy schopno v roce 2013 stavbu začít realizovat. Stejně tak frýdeckomístecká estakáda, která je v havarijním stavu, by se konečně měla dočkat opravy v příštím roce. Jinak v rámci regionu byly přislíbeny prostředky ještě v tomto roce v objemu 40 - 50 milionů korun na dokončení výkupů pozemků na Třinecku, na trase mezi obcemi Oldřichovice a Bystřice. A dále, pokud se podaří navýšit rozpočtový rámec ministerstva dopravy z 37 miliard zhruba na 40 miliard, tak by v příštím roce mohly pokračovat stavby jako 1/11 Mokré Lazce v okresu Opava a prodloužení Místecké. Pan ministr předčil má očekávání. Pevně věřím, a zopakoval to před chvílí, když jsme se loučili, že všechna svá přislíbení, která dnes MS kraji sdělil, dá i na svůj osobní web a v podstatě i formou tiskové zprávy ji sdělí veřejnosti tak, aby byl pod přímou kontrolou nejen politiků, ale i občanů MS kraje. A pevně věřím, že pan ministr svým slibům dostojí."
Celkově ta jednání byla věcná. Ať už to byla Opava, Frýdek-Místek, Třinec. Všichni byli velmi dobře argumentačně připraveni. V MS kraji platí, že krajská samospráva společně s městskými a obecními samosprávami táhnou v oblasti dopravní infrastuktury za jeden provaz. Těmito slovy Miroslav Novák přiblížil věcná jednání s krajem.