Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Průzkum ukázal, na čem nejvíce záleží obyvatelům MS kraje

Celý MS kraj |

Množství pracovních příležitostí a kriminalita. Tyto dva problémy vnímají Ostravané jako nejpalčivější. Dokonce je umístili nad kvalitu životního prostředí. Vyplynulo to alespoň z posledního sociologického průzkumu, prezentovaného na konferenci Pálí vás životní prostředí.

Průzkum, ve kterém se zjišťovaly priority obyvatel naší země probíhal osm zářijových dní. Zúčastnilo se ho 937 respondentů starších osmnácti let z ČR. Srovnávala se ale hlavně Ostrava s Prahou, kde realizátoři průzkumu oslovili dalších 624 lidí. Z toho 304 Ostravanů.

Jan Herzmann, ředitel společnosti FACTUM Invenio: "Myslím, že pro mě osobně bylo největším překvapením to, jak velká je podpora průmyslu a zpracování železa a oceli mezi Ostravany. A vysvětlení je v tom výzkumu také obsaženo. Je to proto, že sice zdejší populace hodně vnímá průmyslové znečištění jako nepříjemnost, jako problém, ale ještě daleko víc se obává případných sociálních dopadů zrušení tohoto průmyslu v oblasti nezaměstnanosti. Takže ten základní postoj je, modernizovat průmysl, výrobu železa a oceli. A to za prostředky, kromě teda těch samotných podniků, tak i za prostředky EU a českého státu."

Jan Březina, Sdružení pro rozvoj MS kraje: "Samozřejmě i to znepokojení kriminalitou, bezpečností obecně, i kvalitou životního prostředí, se tam projevuje taky, ale překvapivé je to, že narozdíl od zbytku republiky si naši občané práce váží a tu postavili na jedno z prvních míst. Tento region je průmyslový a asi dlouhou dobu průmyslovým zůstane. A aby byl taky regionem ke kvalitnímu životu, tak musíme udělat něco proto, aby mohl fungovat jak průmysl, tak aby tady mohli žít lidé, aby se mohli vzdělávat."

Výsledky průzkumu má samozřejmě vedení Moravskoslezského kraje v plánu využít.

Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Mě velmi překvapilo, jakým způsobem jsou obyvatelé Ostravy fixování na ten tradiční průmysl. Že si téměř polovina lidí přeje další rozvíjení zpracování železa a oceli. Budeme se snažit získat hlubší data z tohoto výzkumu, abychom si mohli udělat další analýzy a na základě nich zvážit další kroky."

Miroslav Fabian, generální ředitel Sdružení pro rozvoj MS kraje: "V prosinci budeme mít schůzku rady sdružení, která bývá vždy jednou za čtvrt roku. Ta prosincová bude takovou hodnotící. Zhodnotíme, co jsme udělali a jednak se díváme do budoucna. Na deset let, možná i na víc, protože jsou to většinou dlouhodobé procesy, opatření, transformace průmyslových podniků, to je dlouhodobý proces. Opatření v dopravě tady byla zmiňovaná několikrát. Mimochodem náš kraj má zpracovanou koncepci dopravní obslužnosti MSK, takže víme, co dělat. Víme i co dělat směrem ke zlepšení životního prostředí, ale potřebujeme na to trošku i peníze."

Spolupráce všech orgánů ochrany ovzduší, státu, samospráv jednotlivých měst a obcí a jejich občanů. Takovou cestu vnímá vedení kraje jako možnou pro zlepšení ovzduší. Konkrétnější opatření lze zmínit čtyři. Snížení emisí znečišťujících látek z průmyslových a energetických zdrojů na naší i na polské straně, snížení emisí znečišťujících látek z lokálních topenišť - opět v celé Slezské pánvi, snížení emisí znečišťujících látek z činnosti, které způsobují zvýšenou prašnost v daném místě jako jsou staré ekozátěže. V neposlední řade je to samozřejmě doprava.

Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "V oblasti dopravy se jeví jako zásadní ekologická opatření výstavba obchvatů měst. Stejně tak výstavba dálnice D47, která stáhne dopravu z menších obcí. Dalším významným je přechod v rámci hromadné dopravy na alternativní pohony a tady se dojednává s ministerstva životního prostředí a s evropskou komisí, možnost vyhlášení další výzvy některého z operačních programů. Aby byly dopravní podniky schopné, nakoupit vozidla s alternativním CNG pohonem, čili pohonem kombinovaným. Tzn. klasické spalovací motory v kombinaci s plynem."

Životní prostředí je něčím, s čím se Moravskoslezský kraj potýká dlouhé a dlouhé roky. Například v roce 2009 předložil zákonodárnou iniciativu kraje, která přispěla k řešení kontroly lokálních topenišť, protože i ta se nemalou měrou podílí na horším prostředí.

Nahlásit chybu


Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Dnes 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

Včera 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Moravskoslezský kraj bude mít nové vedení: ANO bude vládnout v koalici s SPD + Trikilora + PRO

Včera 16:41 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Po jednáních o nové koalici v Moravskoslezském kraji představil budoucí hejtman Josef Bělica (ANO) finální složení krajské rady. SPD získalo dvě pozice radních, zatímco SPOLU míří do opozice. Počet radních zůstane stejný. Ustavující zastupitelstvo proběhne pravděpodobně 21. října 2024.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Největší akcí roku v Rýmařově byly Dřevařské, lesnické a myslivecké dny

2. října 2024 17:45 | Celý MS kraj | Karel Soukop | Jesenický expres

Vždy každé dva roky se v Rýmařově koná největší akce ve městě, jakou jsou Dřevařské, lesnické a myslivecké dny. Park ve Flemmichově zahradě vždy zaplní tisíce návštěvníků, aby si užili umění dřevařů, lesnickou techniku, myslivecké expozice i kulturní programy. Nejinak tomu bylo i letos.

Průzkum ukázal, na čem nejvíce záleží obyvatelům MS kraje
Vydáno 25. listopadu 2011 0:00, Celý MS kraj, Michal Hulva
Množství pracovních příležitostí a kriminalita. Tyto dva problémy vnímají Ostravané jako nejpalčivější. Dokonce je umístili nad kvalitu životního prostředí. Vyplynulo to alespoň z posledního sociologického průzkumu, prezentovaného na konferenci Pálí vás životní prostředí.

Průzkum, ve kterém se zjišťovaly priority obyvatel naší země probíhal osm zářijových dní. Zúčastnilo se ho 937 respondentů starších osmnácti let z ČR. Srovnávala se ale hlavně Ostrava s Prahou, kde realizátoři průzkumu oslovili dalších 624 lidí. Z toho 304 Ostravanů.

Jan Herzmann, ředitel společnosti FACTUM Invenio: "Myslím, že pro mě osobně bylo největším překvapením to, jak velká je podpora průmyslu a zpracování železa a oceli mezi Ostravany. A vysvětlení je v tom výzkumu také obsaženo. Je to proto, že sice zdejší populace hodně vnímá průmyslové znečištění jako nepříjemnost, jako problém, ale ještě daleko víc se obává případných sociálních dopadů zrušení tohoto průmyslu v oblasti nezaměstnanosti. Takže ten základní postoj je, modernizovat průmysl, výrobu železa a oceli. A to za prostředky, kromě teda těch samotných podniků, tak i za prostředky EU a českého státu."

Jan Březina, Sdružení pro rozvoj MS kraje: "Samozřejmě i to znepokojení kriminalitou, bezpečností obecně, i kvalitou životního prostředí, se tam projevuje taky, ale překvapivé je to, že narozdíl od zbytku republiky si naši občané práce váží a tu postavili na jedno z prvních míst. Tento region je průmyslový a asi dlouhou dobu průmyslovým zůstane. A aby byl taky regionem ke kvalitnímu životu, tak musíme udělat něco proto, aby mohl fungovat jak průmysl, tak aby tady mohli žít lidé, aby se mohli vzdělávat."

Výsledky průzkumu má samozřejmě vedení Moravskoslezského kraje v plánu využít.

Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "Mě velmi překvapilo, jakým způsobem jsou obyvatelé Ostravy fixování na ten tradiční průmysl. Že si téměř polovina lidí přeje další rozvíjení zpracování železa a oceli. Budeme se snažit získat hlubší data z tohoto výzkumu, abychom si mohli udělat další analýzy a na základě nich zvážit další kroky."

Miroslav Fabian, generální ředitel Sdružení pro rozvoj MS kraje: "V prosinci budeme mít schůzku rady sdružení, která bývá vždy jednou za čtvrt roku. Ta prosincová bude takovou hodnotící. Zhodnotíme, co jsme udělali a jednak se díváme do budoucna. Na deset let, možná i na víc, protože jsou to většinou dlouhodobé procesy, opatření, transformace průmyslových podniků, to je dlouhodobý proces. Opatření v dopravě tady byla zmiňovaná několikrát. Mimochodem náš kraj má zpracovanou koncepci dopravní obslužnosti MSK, takže víme, co dělat. Víme i co dělat směrem ke zlepšení životního prostředí, ale potřebujeme na to trošku i peníze."

Spolupráce všech orgánů ochrany ovzduší, státu, samospráv jednotlivých měst a obcí a jejich občanů. Takovou cestu vnímá vedení kraje jako možnou pro zlepšení ovzduší. Konkrétnější opatření lze zmínit čtyři. Snížení emisí znečišťujících látek z průmyslových a energetických zdrojů na naší i na polské straně, snížení emisí znečišťujících látek z lokálních topenišť - opět v celé Slezské pánvi, snížení emisí znečišťujících látek z činnosti, které způsobují zvýšenou prašnost v daném místě jako jsou staré ekozátěže. V neposlední řade je to samozřejmě doprava.

Miroslav Novák (ČSSD), náměstek hejtmana MS kraje: "V oblasti dopravy se jeví jako zásadní ekologická opatření výstavba obchvatů měst. Stejně tak výstavba dálnice D47, která stáhne dopravu z menších obcí. Dalším významným je přechod v rámci hromadné dopravy na alternativní pohony a tady se dojednává s ministerstva životního prostředí a s evropskou komisí, možnost vyhlášení další výzvy některého z operačních programů. Aby byly dopravní podniky schopné, nakoupit vozidla s alternativním CNG pohonem, čili pohonem kombinovaným. Tzn. klasické spalovací motory v kombinaci s plynem."

Životní prostředí je něčím, s čím se Moravskoslezský kraj potýká dlouhé a dlouhé roky. Například v roce 2009 předložil zákonodárnou iniciativu kraje, která přispěla k řešení kontroly lokálních topenišť, protože i ta se nemalou měrou podílí na horším prostředí.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/9093/pruzkum-ukazal-na-cem-nejvice-zalezi-obyvatelum-ms-kraje