Kruhovou křižovatku v silně frekventovaném místě, kde se střetávají ulice K nemocnici, Generála Hlaďo a výjezd z Masarykova náměstí plánuje město řadu let. V souvislosti s připravovanou stavbou už zde proběhly přeložky a výměna sítí, vodovodu a kanalizace i plynu. Stavba křižovatky je společným podnikem města a Moravskoslezského kraje, který je vlastníkem hlavní komunikace.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Celkové náklady, 19 milionů korun, které by měla tato akce stát, budou děleny zhruba v poměru 2:1. Zhruba 12 milionů korun bude platit město ze svého rozpočtu, 7 milionů Moravskoslezský kraj, potažmo správa silnic Moravskoslezského kraje. Stavba je rozdělena na objekty, které jsou ve vlastnictví města a které jsou ve vlastnictví kraje. Samotné vybudování okružní křižovatky a související plošné úpravy komunikace půjdou na vrub kraje a ostatní stavební objekty na vrub města, čili vybudování chodníků, veřejného osvětlení, doplnění mobiliáře, výsadba zeleně.”
Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Město touto investiční akcí řeší nejen problém v dopravě, ale řeší i veřejný prostor v centru města. Cílem akce je kvalitní městský prostor, dostatek zeleně, městského mobiliáře, ale hlavně celkové zlepšení bezpečnostní situace, včetně pohybu chodců a cyklistů. Kruhová křižovatka je ten nejbezpečnější způsob křížení dynamické dopravy.”
V tuto chvíli už je vysoutěžen zhotovitel stavby a smlouva je před podpisem. Realizace deváté okružní křižovatky ve městě má začít v červnu. Ukončena by měla být v listopadu.
Řidiči tedy budou muset půl roku počítat v centru města, v lokalitách ulic K nemocnici, Generála Hlaďo a Tyršova, s omezením dopravy.
Radnice nyní ještě pracuje na možnosti, získat ke své části investice státní dotaci.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “Podařilo se nalézt vhodný dotační titul, zdrojem je Státní fond dopravní infrastruktury, kde město v minulých týdnech podalo žádost o dotaci, je to oblast řešící bezpečnost a plynulost dopravy. Pokud budeme úspěšní, dotace by měla být ve výši až čtyři a půl milionu korun.”
Devátý, takzvaný kruháč, by ale nemusel být v Novém Jičíně posledním. Město se zabývá možností, že by desátá okružní křižovatka mohla pozitivně ovlivnit plynulost dopravy u Kauflandu, v místě křížení ulic Bohuslava Martinů, K nemocnici a Pod Skalkou.