Osiřelé horní nádraží v Novém Jičíně, pokud by tady měla železniční doprava definitivně skončit, přišel by Nový Jičín o jeden český unikát, dvě vzájemně nepropojená nádraží. Nejviditelněji poškozený úsek se nachází hned vedle silnice I/57 před Bludovicemi. Voda tady odplavila nejspíše štěrkové lože v délce asi 100 metrů. Hned po opadnutí vody se proto objevily první spekulace o možném zrušení trati do Hostašovic.
Názory se ale liší, zatímco v Novém Jičíně jsou proti, obyvatelé Hodslavic hovoří o cyklostezce. Anketa, cestující: 1. „Na víkend jezdí do hor, do Beskyd spojení a hodně turistů, někdy též celé zájezdy, takže vlak bývá naplněný."
Ivan Týle (ODS), starosta Nového Jičína: „Stanovisko včera zastupitelstvo města přijalo a je zásadní, nesouhlas s ukončením přepravy a zrušením tratě. Je to významné spojení na jižní Moravu a dále pak na Slovensko a do budoucna by to mohl být strategický přepravce zboží a materiálu pro naše průmyslové podniky."
Anketa, obyvatel Hodslavic: 1. „Kolik lidí tím vlakem jezdí? Pět, šest za den? Do práce tři, z práce tři. A přes den? Bývám tady a nevidím zde mnoho lidí, moc lidí tímto vlakem nejezdí. Kdyby tady jezdili na kolech, bylo by možná lépe."
Miroslav Vyhlídal (ODS), starosta Hodslavic: „Pokud by se trať neopravovala, tak by se jistě nějakým způsobem využila. Myslím si, že ideální by bylo na této stávající železnici zřídit cyklostezku. Neříkám to proto, že by se měla tato železnice zrušit, ale je to můj názor. Vím, že z Hodslavic jezdí dost lidí do Nového Jičína na kole a těm já říkám sebevrazi."
Lokálka je od devadesátých let využívána pouze pro osobní dopravu s vytížením zhruba 200 osob denně, nákladní vlaky nejezdí už ani do vojenského závodu v Bludovicích. Trať vlastní Správa železniční dopravní cesty a ta odmítá, že by byla povodeň důvodem k úvahám o zrušení dráhy.
Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC: „Správa železniční dopravní cesty rozhodně nemá zájem rušit železniční tratě. V každém případě je ale nutné zvážit efektivitu obnovení provozu v úseku, kde se náklady pohybují přibližně kolem jednoho sta milionů korun a železniční osobní doprava není příliš vytížená a nákladní doprava tam prakticky není."
Rozhodnutí teď leží na kraji, který dopravu na trati dotuje. Jaroslav Palas (ČSSD), hejtman MS kraje: „Budeme respektovat názor obcí, jestliže se obce rozhodnou a dospějí k závěru, že železnici chtějí v podstatě za každou cenu, pak to budeme respektovat. Pokud budou mít jiný názor a nebudou tlačit na obnovu této železnice, pak jsme připraveni posílit jiné dopravní spoje tak, aby občané měli dopravní obslužnost zajištěnu."
Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD: „Pokud se kraj rozhodne zajišťovat dopravní obslužnost po železnici a objedná si tuto službu u Českých drah, tak České dráhy tuto službu zajišťovat samozřejmě budou a budou jezdit na této trase vlakem, pokud ji Správa železniční dopravní cesty obnoví."
Správa železniční dopravní cesty je po požadavku kraje schopná opravit trať do tří měsíců.