Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Povodeň poničila trať

Nový Jičín |

Blesková povodeň před třemi týdny těžce poškodila železniční trať z horního nádraží do Hostašovic. Radnice se obává, že stát nebude chtít málo vytíženou lokálku obnovit.

Osiřelé horní nádraží v Novém Jičíně, pokud by tady měla železniční doprava definitivně skončit, přišel by Nový Jičín o jeden český unikát, dvě vzájemně nepropojená nádraží. Nejviditelněji poškozený úsek se nachází hned vedle silnice I/57 před Bludovicemi. Voda tady odplavila nejspíše štěrkové lože v délce asi 100 metrů. Hned po opadnutí vody se proto objevily první spekulace o možném zrušení trati do Hostašovic.

Názory se ale liší, zatímco v Novém Jičíně jsou proti, obyvatelé Hodslavic hovoří o cyklostezce. Anketa, cestující: 1. „Na víkend jezdí do hor, do Beskyd spojení a hodně turistů, někdy též celé zájezdy, takže vlak bývá naplněný."

Ivan Týle (ODS), starosta Nového Jičína: „Stanovisko včera zastupitelstvo města přijalo a je zásadní, nesouhlas s ukončením přepravy a zrušením tratě. Je to významné spojení na jižní Moravu a dále pak na Slovensko a do budoucna by to mohl být strategický přepravce zboží a materiálu pro naše průmyslové podniky."

Anketa, obyvatel Hodslavic: 1. „Kolik lidí tím vlakem jezdí? Pět, šest za den? Do práce tři, z práce tři. A přes den? Bývám tady a nevidím zde mnoho lidí, moc lidí tímto vlakem nejezdí. Kdyby tady jezdili na kolech, bylo by možná lépe."

Miroslav Vyhlídal (ODS), starosta Hodslavic: „Pokud by se trať neopravovala, tak by se jistě nějakým způsobem využila. Myslím si, že ideální by bylo na této stávající železnici zřídit cyklostezku. Neříkám to proto, že by se měla tato železnice zrušit, ale je to můj názor. Vím, že z Hodslavic jezdí dost lidí do Nového Jičína na kole a těm já říkám sebevrazi."

Lokálka je od devadesátých let využívána pouze pro osobní dopravu s vytížením zhruba 200 osob denně, nákladní vlaky nejezdí už ani do vojenského závodu v Bludovicích. Trať vlastní Správa železniční dopravní cesty a ta odmítá, že by byla povodeň důvodem k úvahám o zrušení dráhy.

Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC: „Správa železniční dopravní cesty rozhodně nemá zájem rušit železniční tratě. V každém případě je ale nutné zvážit efektivitu obnovení provozu v úseku, kde se náklady pohybují přibližně kolem jednoho sta milionů korun a železniční osobní doprava není příliš vytížená a nákladní doprava tam prakticky není."

Rozhodnutí teď leží na kraji, který dopravu na trati dotuje. Jaroslav Palas (ČSSD), hejtman MS kraje: „Budeme respektovat názor obcí, jestliže se obce rozhodnou a dospějí k závěru, že železnici chtějí v podstatě za každou cenu, pak to budeme respektovat. Pokud budou mít jiný názor a nebudou tlačit na obnovu této železnice, pak jsme připraveni posílit jiné dopravní spoje tak, aby občané měli dopravní obslužnost zajištěnu."

Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD: „Pokud se kraj rozhodne zajišťovat dopravní obslužnost po železnici a objedná si tuto službu u Českých drah, tak České dráhy tuto službu zajišťovat samozřejmě budou a budou jezdit na této trase vlakem, pokud ji Správa železniční dopravní cesty obnoví."

Správa železniční dopravní cesty je po požadavku kraje schopná opravit trať do tří měsíců.

Nahlásit chybu


V Ostravě-Porubě pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

Havířov bojuje s potkany, ti si ve velkém pochutnávali i v hypermarketu

Potkani představují pro města noční můru. Neustále s nimi bojují i v Havířově, kde musí opět přistoupit k plošné deratizaci. Hlodavci velké škody napáchali i v jednom hypermarketu.

Senior v nazouvácích se ztratil na procházce, policie ho našla několik kilometrů od domova

Včera 10:01 | Studénka | Lukáš Zavadil

Úterní pátrání po téměř 80letém seniorovi na Novojičínsku mělo šťastný konec. Muž, který se vydal na procházku bez mobilního telefonu a v nazouvácích, byl nalezen několik kilometrů od domova díky rychlému zásahu policie a spolupráci s veřejností. Senior byl převezen do nemocnice, kde se potvrdilo, že je v dobrém zdravotním stavu.

Začala podzimní výzva 10 000 kroků, zapojit se může úplně každý

Od října začala další pravidelná výzva 10 tisíc kroků. Kdo se do ní zapojí, zlepší si kondici a přispěje k lepšímu zdraví a životnímu stylu. Ti nejlepší budou navíc odměněni. Zapojit se mohou jednotlivci i týmy všech věkových kategorií. A soutěží se také v rámci jednotlivých měst.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Technické služby fungují pod odborem údržby majetku, na zimu jsou připraveny

Studénka připravuje založení vlastních technických služeb. Zatím fungují jako oddělení v rámci odboru údržby majetku. Rozhodli o tom zastupitelé na poslední schůzi. Město pokračuje i v nákupu nové techniky.

Povodně zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny

Povodně zcela zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny. Magistrát musí nyní najít řešení, jaký zvolit povrch při následné rekonstrukci. Opravy začnou zřejmě až v příštím roce.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Je to tu! Síť stezek pro bikery v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Novojičínská vila byla domovem lékaře, 30 let je v ní mateřinka

Mateřská škola Beruška v Novém Jičíně otevřela historickou vilu, ve které sídlí 30 let, veřejnosti. Představila její příběh rodinného domu, který kdysi patřil významnému lékaři.

Týden hokeje ve Studénce motivoval i zlatým úspěchem

2. října 2024 10:30 | Studénka | Petra Dorazilová | Expres Studénky

Děti už od čtyř let mohly přijít na zimní stadion ve Studénce a v rámci Týdne hokeje si vyzkoušet tento populární sport. Na led vyrazily pod dohledem zkušených trenérů.

Svatováclavská jízda kroužila silnicemi Novojičínska, cíl byl na Masarykově náměstí

Historické automobily a motocykly projely v den státního svátku Novým Jičínem a okolím. Tradiční Svatováclavská jízda veteránů odstartovala v Odrách, zastavila u zámků ve Studénce a v Kuníně. Cílovou stanicí bylo novojičínské Masarykovo náměstí.

Studénka zahájila cestu k založení technických služeb, nakupuje další stroje

Studénka připravuje založení vlastních technických služeb. Od září fungují jako oddělení v rámci odboru údržby majetku. Rozhodli o tom zastupitelé na poslední schůzi. Město také pokračuje v nákupu techniky.

Charita věnovala podzimní slavnost sousedům a svému patronovi

30. září 2024 15:58 | Nový Jičín | Petra Dorazilová | Novojičínský expres

Charita otevřela bránu své zahrady i svého domu svaté Terezy a pozvala veřejnost na společné setkání. Konalo se u příležitosti svátku patrona Charity - svatého Vincence.

Do budovy úřadu na Divadelní vstoupí lidé jen z Tyršovy

30. září 2024 13:40 | Nový Jičín | Petra Dorazilová | Novojičínský expres

Pět měsíců budou lidé vstupovat do budovy městského úřadu na Divadelní ulici náhradním vchodem. Odemčeny budou dveře z ulice Tyršova. Důvodem je rekonstrukce oficiální vstupní části.

Povodeň poničila trať
Vydáno 15. července 2009 21:30, Nový Jičín, Michal Polášek
Blesková povodeň před třemi týdny těžce poškodila železniční trať z horního nádraží do Hostašovic. Radnice se obává, že stát nebude chtít málo vytíženou lokálku obnovit.

Osiřelé horní nádraží v Novém Jičíně, pokud by tady měla železniční doprava definitivně skončit, přišel by Nový Jičín o jeden český unikát, dvě vzájemně nepropojená nádraží. Nejviditelněji poškozený úsek se nachází hned vedle silnice I/57 před Bludovicemi. Voda tady odplavila nejspíše štěrkové lože v délce asi 100 metrů. Hned po opadnutí vody se proto objevily první spekulace o možném zrušení trati do Hostašovic.

Názory se ale liší, zatímco v Novém Jičíně jsou proti, obyvatelé Hodslavic hovoří o cyklostezce. Anketa, cestující: 1. „Na víkend jezdí do hor, do Beskyd spojení a hodně turistů, někdy též celé zájezdy, takže vlak bývá naplněný."

Ivan Týle (ODS), starosta Nového Jičína: „Stanovisko včera zastupitelstvo města přijalo a je zásadní, nesouhlas s ukončením přepravy a zrušením tratě. Je to významné spojení na jižní Moravu a dále pak na Slovensko a do budoucna by to mohl být strategický přepravce zboží a materiálu pro naše průmyslové podniky."

Anketa, obyvatel Hodslavic: 1. „Kolik lidí tím vlakem jezdí? Pět, šest za den? Do práce tři, z práce tři. A přes den? Bývám tady a nevidím zde mnoho lidí, moc lidí tímto vlakem nejezdí. Kdyby tady jezdili na kolech, bylo by možná lépe."

Miroslav Vyhlídal (ODS), starosta Hodslavic: „Pokud by se trať neopravovala, tak by se jistě nějakým způsobem využila. Myslím si, že ideální by bylo na této stávající železnici zřídit cyklostezku. Neříkám to proto, že by se měla tato železnice zrušit, ale je to můj názor. Vím, že z Hodslavic jezdí dost lidí do Nového Jičína na kole a těm já říkám sebevrazi."

Lokálka je od devadesátých let využívána pouze pro osobní dopravu s vytížením zhruba 200 osob denně, nákladní vlaky nejezdí už ani do vojenského závodu v Bludovicích. Trať vlastní Správa železniční dopravní cesty a ta odmítá, že by byla povodeň důvodem k úvahám o zrušení dráhy.

Pavel Halla, tiskový mluvčí SŽDC: „Správa železniční dopravní cesty rozhodně nemá zájem rušit železniční tratě. V každém případě je ale nutné zvážit efektivitu obnovení provozu v úseku, kde se náklady pohybují přibližně kolem jednoho sta milionů korun a železniční osobní doprava není příliš vytížená a nákladní doprava tam prakticky není."

Rozhodnutí teď leží na kraji, který dopravu na trati dotuje. Jaroslav Palas (ČSSD), hejtman MS kraje: „Budeme respektovat názor obcí, jestliže se obce rozhodnou a dospějí k závěru, že železnici chtějí v podstatě za každou cenu, pak to budeme respektovat. Pokud budou mít jiný názor a nebudou tlačit na obnovu této železnice, pak jsme připraveni posílit jiné dopravní spoje tak, aby občané měli dopravní obslužnost zajištěnu."

Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD: „Pokud se kraj rozhodne zajišťovat dopravní obslužnost po železnici a objedná si tuto službu u Českých drah, tak České dráhy tuto službu zajišťovat samozřejmě budou a budou jezdit na této trase vlakem, pokud ji Správa železniční dopravní cesty obnoví."

Správa železniční dopravní cesty je po požadavku kraje schopná opravit trať do tří měsíců.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/novojicinsko/novy-jicin/1409/povoden-ponicila-trat