Až na část od Bohumína k hranicím s Polskem a druhou polovinu dálničního profilu od Bělotína do Hladkých Životic je moravskoslezská část dálnice hotová.
Gustáv Slamečka, ministr dopravy: "Dneska uděláme významný zásah do dopravní mapy České republiky, protože se jednak spojí Praha s Ostravou a jednak tedy D47 se přejmenuje na D1. Samozřejmě to není ještě úplně definitiva, protože část toho spojení je i po jiných rychlostních komunikacích. D1 úplně ještě nestojí, bude nám chybět úsek od Kroměříže po Lipník."
Jaroslav Palas (ČSSD), hejtman MS kraje: "Je to, řekněme, věc, která potěší všechny občany Ostravy, protože ta doprava směrem ku Praze byla velmi komplikovaná, takže je potřeba poděkovat všem, kteří se na realizaci této stavby podíleli."
Nový Jičín je na dálnici nově napojen po silnici číslo 57 přes Šenov a Kunín a po novém obchvatu Hladkých Životic na tamní mimoúrovňovou křižovatku. Lidé cestující do Brna či Prahy ale zvolí zřejmě starší cestu.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "Domnívám se, že naši lidé budou jezdit spíše po té staré trase, to znamená do Bělotína a tam se na tu dálnici napojí. Na druhé straně je třeba říct, že doufáme a pevně věříme, že dojde k podstatnému odlehčení stávající I/48, která je silně přetížená a kde dochází k velice vážným haváriím a tam by ten provoz se měl podstatnou měrou zmenšit a mělo by to být volnější."
To zároveň umožní s menšími problémy silnici zrekonstruovat na rychlostní typ s oddělenými jízdními pruhy a rychlostí 130 kilometrů v hodině. První práce jsou naplánovány na příští rok.
Milan Šturm (ODS), místostarosta města: "Probíhají výkupy pozemků. V současné době je zahájeno řízení, které umožní vykácet stromy, které se nachází v tom profilu, který má být opravován, čili z těch signálů usuzuji, že pravděpodobně se ke stavbě schyluje."
Plánované náklady na rekonstrukci silnice od Bělotína k Rychalticím činí přes 6 miliard korun a po nové R48 by se mělo začít jezdit do pěti let.