Vypadá to jako nevinná hra, ve skutečnosti se ale pedagogové snaží zjistit, co by mohlo budoucím školákům činit při výuce největší problémy. Novojičínská základní škola Komenského 66 spustila zbrusu nový kurz na počátku dubna.
Ivana Mutinová, vedoucí kurzu: "Náplní těch kurzů je to, aby ty děti přišly do školy už trochu připravené na úplně normální obyčejné věci. To znamená, aby dokázaly sluchem rozeznat první hlásku ve slově, na konci slova, aby dokázaly zachytit hláskovou skladbu slova, také i trochu analýza a syntéza zraková a sluchová, orientace v obrázku."
Kurz zahrnuje pět hodin. Na začátku dostaly děti menší test, který dal pedagogům vodítko, na co se přesně zaměřit. Jednotlivé hodiny jsou pestré, děti analyzují obrázky, tvary či zpívají. Lekcí se spolu s dětmi zúčastňují i rodiče.
Anketa, rodiče a děti: 1. "Přistoupila jsem na to proto, že to bude mít dobrý start do první třídy. Procvičujeme tu slova, to co mu prostě nejde, tak procvičujeme." 2. "Těším se na nové kamarády." 3. "Na kamarády jo, ale na školu ne."
Škola oslovila rodiče budoucích prvňáčků s nabídkou bezplatného kurzu hned u zápisů. Kývlo na ni 14 rodičů, průměrně chodí asi polovina.
Emílie Řeháková, ředitelka ZŠ Komenského 66: "Kurz byl zaveden na základě zkušeností a doporučení našich učitelek elementaristek, které v průběhu praxe došly k závěru, že by nebylo špatné pracovat s budoucími prvňáčky už nějakou dobu před nástupem do školy, aby si děti zvykly jednak se soustředit, uvolnit ruku a také, aby tyto lekce pomohly rodičům jak s těmito dětmi dotáhnout některé věci, aby se pak ve škole cítily dobře."
Škola Komenského 66 otevírá od nového školního roku dvě první třídy se 48 žáky.