Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Mohl byste na úvod vysvětlit, v čem se soutěží, jde-li o společenskou odpovědnost?
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava „Společenská odpovědnost nic nezařizuje a žádnou firmu do ničeho nenutí. Společenská odpovědnost říká, jak dělat věci jinak a lépe, tak aby z toho firma, společnost měla větší prospěch.“
Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Technické služby Opava získaly ocenění v soutěži Národní cena za společenskou odpovědnost a udržitelný rozvoj už po několikáté. Ovšem nyní jsou také absolutním vítězem. Jak prestižní to uznání je?
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: „To ocenění je velice prestižní a my si jej velice vážíme. Vážíme si, samozřejmě, také práce našich zaměstnanců, bez kterých by to nešlo. My bereme toto ocenění jako cestu. Nikoliv jako cíl. Pro nás, pro naši společnost, je cílem kvalitně, efektivně a společensky odpovědně vykonávat službu veřejnosti. Tedy té, která bydlí ve městě nebo město navštěvuje. Získané ocenění je zpětná vazba, že jsme na dobré cestě."
Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Co konkrétně je pro hodnocení důležité? A kdo vůbec úspěchy jednotlivých organizací posuzuje?
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: „Ta soutěž je postavena tak, že nejprve je potřeba vyplnit podkladovou zprávu, což je asi 35 otázek. Ty je pak nutné zaslat Radě kvality, která je pořadatelem soutěže. Na základě této zprávy je jmenovaná hodnotící komise. Přímo na pracovišti pak ověřuje údaje, které byly uvedeny v podkladové zprávě, zda se zakládají na pravdě.“
Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Hodnotí se zpětně za uplynulý rok. Provedli jste některé změny či inovace jste v posledním roce provedli a tím nejspíš porotu zaujaly?
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: „Sledujeme rozvoj inovací a technologií. A snažíme se zaměstnancům ulehčit práci. Tím že zakoupíme nové stroje a technologie, které zefektivní a zkvalitní naše služby a jednak jim ulehčí práci. Což činíme každoročně.“
Kateřina Geryková, redaktorka, TV POLAR: Technické služby mají na starosti široké spektrum služeb: od zimní údržby, přes úklid města, až třeba po údržbu dětských hřišť. A mají 240 zaměstnanců. Také péče o ně byla součástí hodnocení. Jak důležité je, aby se lidé v práci cítili dobře?
Martin Girášek, provozně technický náměstek, Technické služby Opava: „My si dobře uvědomujeme, že zaměstnanci jsou to nejdůležitější, co každá firma má. My se o ně snažíme starat, jak nejlépe umíme. Uvědomujeme si, že jen spokojený zaměstnanec může vykonávat kvalitní a dobrou práci. A přijít třeba také s inovativními nápady.“