Seniorcentrum Opava se po více než 20 letech prezentuje novým logem. které daleko lépe vystihuje služby, které nabízí.
Michal Jedlička, ředitel Seniorcentra Opava: “Tady vidíme v podstatě takzvaný Strom života a péče, který je rozvětvený do tří větví a každá ta větev znamená jednu sociální službu, kterou poskytujeme. První byla pečovatelská, terénní služba, tady je Domov pro seniory a tady je, //už vlastně máme od ledna Centrum denních služeb. V podstatě ten strom vyrůstá z pevného základu našeho zřizovatele, města Opavy.”
Modernizací projde i vstupní hala Seniorcentra a přilehlý prostor, který v minulosti sloužil jako kaple.
Michal Jedlička, ředitel Seniorcentra Opava: “V letošním roce jsme se rozhodli zrekonstruovat tyto prostory, aby tady vznikly prostory jak pro klienty, tak i jejich rodiny a samozřejmě když už tu vznikne takový pěkný prostor, tak zvažujeme vytvořit tady kavárničku s cukrárnou a podávali bysme tady chutnou kávu a dobré zákusky. To ještě musíme doladit legislativně, aby jsme to mohli provozovat."
Nový bude nábytek, veškeré vybavení a také osvětlení. Projekt už je hotový a momentálně probíhá výběrové řízení na zhotovitelskou firmu.
Michal Jedlička, ředitel Seniorcentra Opava: “Tady plánujeme, že by vznikla nová kuchyňka se zázemím, samozřejmě podle hygienických norem a tady tuto stěnu posuneme o něco dál, aby tu byl prostor pro vybavení. Tady máme v plánu tento kus starožitného nábytku odbourat, aby vznikl větší prostor pro veřejnost, tady uděláme knihovničku a bude tady zázemí se stolečky, kde můžou hrát klienti s rodinami třeba šachy.”
Vše by mělo být hotovo ještě letos v létě.
Rekonstrukcí momentálně prochází i kuchyně, která bude od dubna vařit pro více lidí.
Daniela Lasáková, vedoucí kuchyně: “Moc jsme rádi, že už tady budeme mít novou podlahu, novou kuchyň, že už nebude mít žádný problém nějaká hygiena a přibíráme další domovy. Budeme se snažit, aby všichni byli spokojeni. Připravujeme dietní stravu, diabetickou stravu a pak různé varianty. Buď mixujeme, meleme, podle toho, co klienti potřebují a vlastně když přibereme další domov, tak budeme mít výběr z více jídel.”
anketa: strávníci: “Je to tady příjemné, dobře tady vaří, opravdu ta jídla jsou kvalitní a jsou hodně různorodá.”
“Většinou dobře.”
“Opravdu tady vaří velice dobře, jsou velice příjemní, jídlo je vždycky akorát dochucené a je tu příjemný personál.”
Po rekonstrukci kuchyně budou mít klienti výběr ze čtyř jídel denně.